Quin model ha d'adoptar avui en dia la premsa per poder continuar complint la funció social informativa que ha tingut fins ara, mantenint alhora la seva sostenibilitat? Els canvis en la societat provocats per l'aparició de webs informatius i la difusió d'informació a través de les xarxes socials han transformat la manera d'informar-se del públic, la qual cosa ha afectat profundament el model de negoci dels mitjans de comunicació. L'estudi parteix de l'anàlisi de diversos mitjans catalans, però es fa extensiu als mitjans espanyols i als de qualsevol país. Analitza com està canviant la relació de la premsa amb l'audiència, com s'haurien d'organitzar les redaccions, quins són els riscos que planteja la distribució dels continguts a les xarxes o com estan canviant les fonts d'ingressos dels mitjans, entre altres assumptes. En definitiva, quines han de ser les bases per a la regeneració periodística que necessita el sector i quina és la proposta de valor dels mitjans per al futur. L'autor proposa als responsables dels mitjans, com a alternativa, la rigorositat i la veracitat informatives, l'exercici d'un periodisme crític, la participació del públic o la transparència, entre d'altres.
L'obra ofereix, a més, la possibiltiat d'escoltar directamnet la veu dels responsables de sis mitjans representatius catalans: La Vanguardia, El periódico, Ara, Vilaweb, Crític i Reusdigital.cat, cadascun amb una manera pròpia i diferent d'afrontar els canvis per intentar trobar una solució als reptes que han anat sorignt en la seva trajectòria.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados