Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La publicity, els pseudoesdeveniments i la seva presència a la premsa a Catalunya

  • Autores: David Andreu Domingo
  • Directores de la Tesis: David Roca (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2011
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Antoni Noquero Grau (presid.), Severo Emilio Ugarte Calleja (secret.), Sara Magallón Pendón (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquest treball estudia l’ecosistema de la publicity a Catalunya. S’inicia amb un estudi de la publicity i les eines per a mesurar-ne la difusió, complementat amb un estudi exploratori que evidencia que les agències catalanes avaluen la publicity en base als outputs aconseguits a la premsa. Seguidament es recull la literatura referent als pseudoesdeveniments, entesos com eines per aconseguir presència als mitjans, que culmina amb un anàlisi de contingut de les notícies a la secció d’economia dels quatre diaris més llegits a Catalunya. Amb els resultats de l’enquesta que indiquen la orientació de l’avaluació a l’obtenció de cobertura, i amb els resultats de l’anàlisi de continguts que indiquen que un 21,3% de les notícies que tenen empreses com a subjecte estan induïdes per pseudoesdeveniments, es conclou que s’acompleix l’objectiu que persegueixen les agències de crear pseudoesdeveniments que obtinguin cobertura als mitjans.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno