Aquesta tesi, dividida en tres parts, té com a objectiu principal a ampliar el camp vocal dels estudiants de la Diplomatura de Mestre en Educació Musical, que estudien a la Facultat de Formació del Professorat de la Universitat de Barcelona. Es tracta d’establir una correspondència entre el camp vocal d’aquests estudiants i les tesituras vocals dels nens i nenes d’Educació Primària. A la primera part (Marc teòric) presentem alguns dels aspectes més rellevants, com a resultat de la recerca bibliogràfica i documental que s’ha realitzat en els camps mèdic i pedagògic. En primer lloc s’exposen els aspectes relacionats amb la veu, el seu funcionament i les seves caracaterístiques principals. En segon lloc es descriuen quins seran els continguts bàsics de la tesi en matèria de formación vocal, adreçats als mestres de música, i per a acabar aquesta secció es recullen un seguit de consideracions didàctiques, tant pel que fa a l’exemple de veu cantada dels mestres a l’aula, com a les ocasiones més adients per a presentar les cançons al seu alumnat. A la segona part es fa una proposta d’intervenció en formación vocal adreçada als estudiants de la Diplomatura, els futurs mestres de música. La part pràctica està formada per quatre blocs de continguts: exercicis posturals, exercicis respiratoris (inspiratoris i espiratoris), exercicis tècnics vocals i vocalitzacions, i per acabar un repertori progressiu de cançons escolars. A la tercera part (Fase Experimentals) s’aplica la proposta de formació vocal entre una mostra de vora d’un centenar d’estudiants de la diplomatura.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados