Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Claiming independence in 140 characters. Uses of Metaphor in the construction of Scottish and Catalan political discourses on Twitter

  • Autores: Carlota M. Moragas Fernández
  • Directores de la Tesis: Arantxa Capdevila Gómez (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Rovira i Virgili ( España ) en 2016
  • Idioma: inglés
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Víctor Sampedro Blanco (presid.), Enric Castelló (secret.), Hugh O'Donnell (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Antropología y Comunicación por la Universidad Rovira i Virgili
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 2 Citas
  • Resumen
    • En l'esfera pública, el poder ja no s'aconsegueix a través de la dominació, sinó de la persuasió. L'objectiu dels actors polítics és obtenir el consentiment dels qui són governats i és així com el discurs esdevé una eina clau al servei del manteniment de l'ordre social i de la transferència d'ideologia. Per aquest motiu, les accions polítiques es poden entendre com a accions lingüístiques i comunicatives. La pugna per imposar una visió sobre una determinada realitat converteixen en essencial l'estratègia discursiva dels actors polítics. I la metàfora, per la seva capacitat de simplificar temes complexos i crear nous significats a través de l'analogia, es converteix en un recurs molt utilitzat per enmarcar la realitat que es vol definir. A través del Critical Metaphor Analysis, aquesta tesi compara quin ús es fa de la metàfora en els discursos polítics sobre els processos d'independència de Escòcia i Catalunya a Twitter. D'una banda, es fixa en les piulades emeses pels actors polítics durant 12 dates clau i n'identifica les metàfores més utilitzades a l'hora de conceptualitzar els processos d'independència. En base a aquestes metàfores, es desenvolupa l'estratègia utilitzada pels actors polítics a través de l'articulació de les diferents narratives sobre la independència, que posen de manifest la rellevància del context en la producció del discurs. D'altra banda, prenent com a referència una mostra del debat a Twitter durant les mateixes dates, es comprova si els usuaris van reproduir el discurs dels actors polítics o bé si van generar alternatives. La tesi conclou que el debat està marcat per la polarització de les opinions i no per la voluntat d'establir un diàleg entre iguals.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno