Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La intuïció i la presa de decisions per alumnes de grau de màrqueting

Jordi Villoro Armengol

  • El propòsit principal de la investigació ha estat explorar i investigar el paper de la intuïció en la presa de decisions pels alumnes de grau de l’especialitat de màrqueting. En l’entorn de l’empresa es valora més el coneixement basat en la lògica i en l’anàlisi de totes les variables que no pas el coneixement fonamentat en la intuïció. Durant molt de temps s’ha considerat que actuar per intuïció era un acte poc assenyat i per tant qualsevol comportament havia d’estar fonamentat en el coneixement conscient i en el rigor tècnic i per tant distanciat de la resposta intuïtiva. La intuïció està relacionada amb la memòria experiencial, la que s’adquireix amb el pas dels anys i de l’experiència. El cervell emmagatzema en l’inconscient dades i informació, que de sobte es fan present a la ment i fan que es vegin les coses amb claredat. Per tant la intuïció millora amb les vivències i les experiències del dia a dia, i és per això que acostuma a ser més encertada la reacció d’un expert que no pas la d’un novell. Els problemes són difícils d’avaluar donat el nombre de biaixos cognitius. Però aquests biaixos també estan present en un procés racional per la qual cosa la intuïció pot resultar més fiable en entorns d’incertesa i en decisors experts. La investigació correspon a un estudi quantitatiu sobre una mostra de 404 joves de 20 a 25 anys dels quals la meitat són estudiants de grau de màrqueting d’ESIC Business&Marketing School. Es tracta de comparar les decisions preses per aquests alumnes amb altres col·lectius i determinar si la formació és una variable significativa predictora de l’encert en les decisions. Per mitjà d’uns qüestionaris es demana als participants de l’estudi que determinin el possible èxit o fracàs d’uns determinats productes si fossin introduïts en el mercat. Aquests productes, tots reals, han estat triats per un grup d’experts en màrqueting. A més de la variable “estudis” s’han contemplat també les de dependència i independència de camp, perfil personal referent a la intuïció i dades psicogràfiques. Els resultats obtinguts son significativament diferents estadísticament considerats, a favor d’aquells que tenen una formació específica en màrqueting i que interaccionen amb característiques personals de dependència de camp, així com un perfil personal d’autoconfiança i un cert nivell d’experiència concomitant amb la edat. Per tant es pot considerar que la formació pot ser un predictor d’èxit en la presa de decisions però és més significativa la combinació de formació i experiència, el fet d’haver participat en activitats socials i/o culturals i de tenir un bon concepte sobre la pròpia capacitat intuïtiva.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus