Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Transversalitat i globalització de la cultura popular en la producció pictòrica contemporània (1990-2014)

  • Autores: Josep Enric Font Company
  • Directores de la Tesis: Lidia Gorriz Nicolas (dir. tes.), Antonia Vila Martínez (tut. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2015
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Pilar Palomer Mateos (presid.), Marta Negre (secret.), José Carlos Suárez Fernández (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
  • Resumen
    • CAT: Aquesta investigació pretén mostrar la transversalitat existent entre la cultura visual popular i la pintura contemporània. Analitza l’obra dels artistes, aporta evidències iconogràfiques i identifica les fonts, posant de manifest la inserció d’imatges de diferents àmbits d’una cultura popular i global. Alhora, la recerca permet veure que la pintura es realitza en un concepte expandit, fent difosa la frontera entre el que considerem els circuits tradicionals del high art i nous àmbits per a la imatge pictòrica. Això facilita visualitzar l’existència d’un artista pintor tot-terreny que treballa en la creació d’imatges bidimensionals travessant disciplines i circuits expositius sense prejudicis.

      La investigació comprèn una primera part, d’aproximació més teòrica, analitzant les interaccions, transferències iconogràfiques i expansions espacials de la pintura; aquesta ens condueix a una segona part, més pràctica i visual, amb l’estudi de cas de quatre artistes: Judas Arrieta, Enric font, Sergio Mora i Santiago Morilla, evidenciant les insercions i els processos de transferència en la seva producció.

      ENG: This research intends to demonstrate the transversal interferences existing between popular visual culture and contemporary painting. It analyses the work of the artists, with reference to iconographic evidence and identifies sources, showing the insertion of images from different fields of both popular and global cultures. At the same time, the research presents evidence that painting is realised in a now expanded concept, blurring the borders between what we consider the traditional circuits of high art, and new fields for a pictorial image. This allows for the existence of an artist/painter who creates two-dimensional images that cross disciplines and exhibition circumstances without prejudice.

      This research comprises a first part, with a more theoretical approach, analysing processes, iconographic transfers and space expansions in painting; this leads us to a second part, more practical and visual, with the case of study of four artists: Judas Arrieta, Enric Font, Sergio Mora and Santiago Morilla, showing evidence of the insertion and the process of transfer in their production.

      CAST: Esta investigación pretende mostrar la transversalidad existente entre la cultura visual popular y la pintura contemporánea. Analiza la obra de los artistas, aporta evidencias iconográficas e identifica las fuentes, poniendo de manifiesto la inserción de imágenes de diferentes ámbitos de una cultura popular y global. A la vez, la investigación permite ver que la pintura se realiza en un concepto expandido, haciendo difusa la frontera entre el que consideramos los circuitos tradicionales del high art y nuevos ámbitos para la imagen pictórica. Esto facilita visualizar la existencia de un artista pintor todo-terreno que trabaja en la creación de imágenes bidimensionales atravesando disciplinas y circuitos expositivos sin prejuicios.

      La investigación comprende una primera parte, de aproximación más teórica, analizando las interacciones, transferencias iconográficas y expansiones espaciales de la pintura; ésta nos conduce a una segunda parte, más práctica y visual, con el estudio de caso de cuatro artistas: Judas Arrieta, Enric Font, Sergio Mora y Santiago Morilla, evidenciando las inserciones y los procesos de transferencia en su producción.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno