Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Formacio i empreses innovadores a catalunya: de la formacio tradicional a l'economia del coneixement

  • Autores: María Clara Torrens Mazzei
  • Directores de la Tesis: Xavier Llinàs Audet (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ( España ) en 2008
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Francesc Solé Parellada (presid.), Olga Pons Peregort (secret.), Miquel Barceló Roca (voc.), Ricard Bosch Tous (voc.), Josep María Suris Jordá (voc.)
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • La tesi doctoral, s'emmarca dins del camp de l'economia de l'educació.

      La tesi inclou una anàlisi força complet sobre l'estat de l'Art dels dos temes centrals d'aquest treball, per un canto la importància de la formació com a eina de competitivitat empresarial i la importància de l'economia del coneixement per l'altre. Aquest estat de l'art contempla fons bibliogràfiques actuals i de qualitat. Es tenen en compte en tot moment els autors de referència i les publicacions amb un prestigi contrastat dins d'aquesta temàtica. Tota aquesta documentació s'ha recopilat amb bases de dades i motors de recerca internacionals comunament reconeguts. Les hipòtesis que es plantegen son originals, interessants i plenament recolzades per l'estat de l'art previ. Constitueixen en general un avenç i una aportació interessant dins la disciplina.

      Les hipòtesis són les següents: - L'empresa considera que existeix una relació entre formació i innovació.

      - La relació entre la formació i la innovació es un concepte que encara no està del tot incorporat a la cultura empresarial.

      - El concepte d'innovació de les empreses es circumscriu a la realització de recerca aplicada.

      - La imatge d'innovació no correspon sempre amb la innovació que s'està realitzant.

      La metodologia que utilitza per la concreció del treball consisteix en la utilització de dades tant primàries com secundàries. En quant a les dades secundaries utilitza dades extretes de treballs fets en un context similar. En quant a les dades primàries utilitza i explota qüestionaris basats en el mètode Delphi i en Grups d'Experts. A la tesi es recopilen dades històriques i actuals. S'estableixen comparacions internacionals de diferents regions europees, en concret es treballa als àmbits de: - França - Bélgica - Irlanda - Anglaterra - Grecia - Italia - Catalunya L'abast de les dades que s'exploten i s'analitzen, son sobre aspectes relacionats amb la formació i la innovació a nivell d'empresa individual. Amb el tractament de la informació es relacionen i lliguen els dos conceptes prèviament citats en un àmbit internacional, pel que es duen a terme comparacions que enriqueixen el resultat del treball.

      La metodologia anteriorment descrita permet fer la contrastació de les hipòtesis y completar amb èxit els objectius plantejats a l'inici del treball de recerca.

      Aquesta tesis, si bé suposa un avenç en els coneixements disponibles sobre la formació a les empreses i sobre la innovació, també obra o planteja un conjunt d'interrogants i posa de manifest que les empreses necessiten ajut per part de les institucions competents. Es duen a terme una sèrie de recomanacions com que caldria impulsar i incrementar les condicions que faciliten la capacitat d'innovació del teixit empresarial, ja que això faria avançar en la potencialitat de desenvolupament tecnològic i, en general, de desenvolupament cultural, econòmic i social, sobretot tenint en compte que l'últim Scoreboard de la innovació, Catalunya ha sofert un retrocés important respecte a altres regions europees.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno