Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Evaluating the impact of asynchronous telemedicine in the catalan central region

  • Autores: Josep Vidal Alaball
  • Directores de la Tesis: Josep Lluís Garcia Domingo (dir. tes.), Juan Francisco García Cuyàs (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya ( España ) en 2018
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Joan Torrent i Sellens (presid.), Concepcion Violan Fors (secret.), Antoni Sisó Almirall (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Derecho, Economía y Empresa por la Universidad de Girona y la Universidad de Vic-Universidad Central de Catalunya
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Using a teledermatology service instead of a face-to-face dermatology service could save up to 51.164€ a year in the county of Bages. This is equivalent to a saving of 11,4€ per patient attended. Most of the savings come from a society point of view. The Teledermatology service in operation in the Bages County increases the resolution of primary care teams as reduces referrals to the face-to-face dermatology service. This is more pronounced in rural than in urban areas. A user satisfaction questionnaire addressed to health care professionals showed that respondents who used more often the telemedicine services in the previous year, significantly rated the quality of care of these services worse than respondents who used them less often. We can finally conclude that the asynchronous telemedicine services are efficient as can save economic resources and enjoy a good acceptance among health professionals.

      La utilització del servei de teledermatologia en lloc del servei de dermatologia presencial podria estalviar fins a 51.164 € l'any a la comarca del Bages. Això equival a un estalvi d'11,4 € per pacient atès. La majoria d’aquest estalvi prové de l’estalvi que suposa per a la societat. A més, aquest servei augmenta la resolució dels equips d'atenció primària, ja que redueix les derivacions al servei de dermatologia presencial. Això és més pronunciat en zones rurals que en àrees urbanes. L’enquesta de satisfacció als professionals ha mostrat que els que han utilitzat més freqüentment els serveis de telemedicina durant l'any anterior, consideren significativament pitjor la qualitat de l'atenció sanitària que ofereixen aquests serveis comparat amb els enquestats que els utilitzaven amb menys freqüència. Podem concloure que els serveis de telemedicina asíncrona són eficients, ja que poden estalviar recursos econòmics, i gaudeixen d'una bona acceptació entre els professionals de la salut.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno