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Resumen de Implementing open innovation strategy: overcoming external and internal challenges

Muhammad Ismail

  • español

    A pesar del importante avance en el conocimiento en los últimos años sobre cómo las empresas pueden implementar y beneficiarse de estrategias de innovación abierta, se ha detectado una discusión frecuente sobre los desacuerdos y los retos a los que ésta se enfrenta. El objetivo de este estudio se centra en mejorar el conocimiento sobre cómo las empresas pueden implementar de forma exitosa una estrategia de innovación abierta y beneficiarse de ella. Para que la implementación de una estrategia de innovación abierta sea realmente exitosa, la simple colaboración con socios o búsqueda de fuentes de información no es suficiente. Para que sea exitosa, la empresa debe considerar ciertos factores, internos y externos, que adquieren gran importancia en la consecución de este objetivo. Estos factores van desde la correcta elección del tipo de socio con el que colaborar hasta la propia capacidad de la empresa para identificar e interiorizar las ideas que se generan conjuntamente como fruto de las colaboraciones. En este sentido, esta tesis se ha centrado en los factores externos a los que la empresa debe enfrentarse para poder beneficiarse de las estrategias de innovación abierta, y consecuentemente, esto ha llevado a considerar también los aspectos internos de la empresa. En general, esta tesis doctoral trata de avanzar en el conocimiento de la innovación abierta, aportando algo más que conceptos teóricos y ofreciendo soluciones prácticas a problemas en la implementación de estrategias de innovación abierta a los que los gerentes de las empresas tienen que hacer frente día a día.

  • English

    Despite notable development in our understanding on how firms can implement and subsequently benefit from open innovation strategy, we find ongoing discussion on frictions and challenges connected with it. The aim of this dissertation is to enhance our understanding on how a firm can successfully implement and benefit from open innovation strategy. Successful implementation of open innovation strategy is not as straight forward as just collaborating with a partner or sourcing ideas and bringing them to use. For successful implementation of open innovation strategy, a firm must be careful regarding some issues that are important in shaping success or failure of open innovation strategy. Like the strategy itself, its challenges are also spread across parts of the innovation cycle, from the point where a firms decides to adopt open innovation strategy, up till the commercialisation of the idea. While the scope of open innovation is constantly expanding, the focus of this work is limited towards exploration of some important external and internal challenges. In terms of the external challenges, this work extends the debate regarding impact of collaboration breadth on innovation performance by introducing element of cognitive distance in this relationship. Then it continues in same direction by making an attempt to conclude the unsettled debate on the benefit of collaboration with universities as source of ideas. The novel aspect in this study is the assessment of innovation efficiency rather than generally used innovation indicators. From the external point of view, this work examines if firm’s ability to explore knowledge is different from its ability to exploit knowledge, and how can firms manage them. Finally, it also looks at impact of employee’s resistance towards learning and its relationship with innovation performance. Although this resistance is repeatedly mentioned throughout literature, in-depth studies on this matter remain scarce.


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