Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Anàlisi didàctica del disseny i implementació de tasques de dibuix geomètric des de la perspectiva de l' eos

  • Autores: Elvira García Mora
  • Directores de la Tesis: Francisco Javier Díez Palomar (dir. tes.), Joaquín Gimenez Rodriguez (tut. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2022
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Vicenç Font Moll (presid.), María Asunción Estrada Roca (secret.), Ángel Alsina i Pastells (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Didáctica de las Ciencias, las Lenguas, las Artes y las Humanidades por la Universidad de Barcelona
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Les tasques relacionades amb l’aprenentatge de la geometria permeten aplicar els constructes teòrics de l’ enfocament ontosemiòtic a les fases de disseny d’una tasca i per l’anàlisi de la implementació a l’aula. Els indicadors de les components de les sis dimensions de la idoneïtat didàctica són un corpus robust en l’orientació sobre els aspectes que fan que la sessió sigui considerada bona . Tots els indicadors considerats en en el disseny de la tasca s’espera es presentin al moment de la seva implementació a l’aula. A partir d’aquesta premisa, el treball de recerca es va realitzar en tres etapes: (1) disseny de dues tasques de dibuix geomètric pel primer curs d’ESO del currículum català, (2) implementació de les taques amb alumnes d’un centre educatiu en Catalunya i (3) anàlisi didàctica de la tasca dissenyada i de la sessió d’implementació amb alumnes. La caracterització del disseny i de la seva implementació mitjançant les configuracions epistèmiques i les trajectòries didàctiques permet contrastar dos estats: hipotètic i real. En contrastar aquests dos estats s’identiquen les variacions del disseny per adaptar-lo a les condicions de l’aula durant la seva implentació. El constructe idoneïtat didàctica permet contrastar tres estats: màxim, hipotètic i real. Per tant, el nivell de reexió que permet la idoneïtat didàctica va més enllà de la comparació entre el que s’espera observa a l’aula i allò que succeeix en temps real. L'assignació de valors per quanticar l’assoliment dels indicadors de les components de les sis dimensions de la idoneïtat didàctica permet identicar els punts forts i febles d’una proposta didàctica i en són una pauta pel re-disseny de la mateixa tasca o el disseny d’altres. En sistematitzar el procés de reexió sobre la pròpia pràctica es contribueix en el desenvolupament de competències didàctic-Matemàtiques del professor de matemàtiques que donen una mirada crítica de l’ activitat docent.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno