Aquesta tesi doctoral presenta el procés i els resultats d’una recerca sobre les possibilitats de l’alumini fos envers el color, amb un procediment amb pocs precedents en l’escultura com és el de l’anoditzat i acolorat per impregnació.
L’estudi ofereix un recorregut en tres etapes que permeten abordar el tema des de diverses perspectives. Es recull informació sobre els aspectes històrics i tècnics en l’evolució de l’alumini amb especial interès en el seu ús en escultura, realitzant un escandall extens d’artistes i obres, i s'observa la incidència de l’aplicació dels tractaments d’acolorat. Recopila la informació publicada sobre el procediment d’anoditzat i acolorat industrial, elaborant un marc documental per a la comprensió de l’anoditzat artístic, orientat específicament a l’escultura en alumini fos. L’estudi contrasta empíricament aquestes processos en un treball experimental i metòdic amb diversos aliatges de fosa, aplicant els tractaments en escultures d’alumini fos de petit format a càrrec d’un equip d’artistes col·laboradors.
La tesi conclou que l’anoditzat artístic és perfectament viable i innovador, ampliant els recursos creatius aplicats a l’escultura en alumini fos. En la conjuntura actual d’expansió de l’escultura en alumini, aquest tipus d’anoditzat té possibilitats reals de seguir desenvolupant-se des de diversos àmbits com el de la recerca o l’empresarial, aportant perspectives de futur
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados