The Online press rooms are crucial tools for projecting the corporate image and reputation of many types of organizations. Specifically, Spanish Universities find in these elements, that usually placed in their corporative websites, useful instruments to get to the media and, at the same time, to manage their relationship with society in a direct way, without intermediaries. From this point of view, this work presents an ideal press room online model for universities, based on scientific literature and validated by experts in the field of knowledge. On this basis Spanish Universities online press rooms have been analyzed in order to determine the ability level for being adjusted to the proposed model.
Las salas de prensa en línea son importantes herramientas con las que proyectar la imagen y reputación de las organizaciones. Concretamente, en el caso de las universidades españolas, estos espacios, ubicados en sus sedes webs, suponen un instrumento con el que llegar a los medios de comunicación a la vez que lograr la ansiada relación con la sociedad sin necesidad de intermediarios. Bajo esta óptica, en este trabajo se ha diseñado un modelo ideal de sala de prensa en línea para el caso concreto de las universidades y se ha analizado cómo se adapta esta propuesta comunicativa al sistema universitario español.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados