La tesi investiga la relació entre lart de René Magritte i la publicitat actual. Es vol esbrinar si durant un determinat període de temps es detecta una permanència de lart magrittià en peces gràfiques actuals i per tant es pot determinar lexistència de publicitat magrittiana. Per tal dacotar aquest objectiu sempra la metodologia de lanàlisi de contingut amb una mostra de 6.360 anuncis editats en la publicitat impresa del dominical espanyol dEl País Semanal (El País). A la vegada, es realitza un recorregut comparatiu entre les etapes pictòriques i publicitàries de lartista belga, fent una especial menció a les etapes i els objectes recurrents que formen part de lanomenat abecedari magrittià.
This thesis makes a research on the relationship between René Magritte's art and the nowadays advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some magrittian art influences can be detected in ads and, therefore, it can be said that the existence of the magrittian advertising as specific technique. To confirm this claim, the content analysis method is used with a sample of 6.360 advertisings published in the Spanish Sunday magazine El País Semanal (newspaper, El País). At the same time, a comparative research of the different pictorial and advertising stages of the Belgian artist has been carried out.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados