Rita Moura Bastos de Almeida Ribeiro
This thesis explores the key issue integrating logistic processes both inside the logistics field and with other areas of the firm, from a strategic planning point of view.
The first study, explores three different distribution strategies: the classical vehicle routing problem; the master route strategy, and the third is a multi-objective strategy: minimizing cost and improving customer service. A meta-heuristic based on Iterated Local Search is used to solve the models and compare the strategies. The main conclusion is that the multi-objective model gives several non-dominated solutions that can be seen as a good balance between optimizing the transportation cost and the customer service.
In the second study, two models for an inventory system in which the distributor manages the inventory at the retailers' location, were developed. The main conclusion of this chapter is that developing integrated decision models will result in a better global decision process.
In the third study, explores the coordination of two logistics planning functions: Transportation and Inventory. The main conclusion was that cost reductions could be obtained when considering inventory and routing in an integrated manner.
Esta tesis explora el problema de la integración de procesos, dentro de la logística y también con otras áreas de la empresa, desde el punto de vista de la planificación estratégica.
El primer estudio, explora tres estrategias de distribución: el problema clásico de rutas de vehículos; la estrategia de master routing, y una estrategia multi-objetivo: minimización de costes y mejoría del servicio al cliente. Una meta-heurística, Búsqueda Local Iterativa, se usa para resolver los modelos y comparar estrategias. El modelo multi-objetivo ofrece varias soluciones no-dominadas que pueden verse como un equilibrio bueno entre perfeccionar el servicio al cliente y reducir costes de transporte.
En el segundo estudio, se desarrollan dos modelos para un sistema de inventario en el que el inventario es manejado por el distribuidor. La conclusión principal es que los modelos de decisión integrados producirán un proceso de decisión global bueno.
El tercer estudio, explora la coordinación de funciones de la logística: Transporte e Inventario. La conclusión principal es de qué podrían obtenerse reducciones del coste cuando se consideran el inventario y el transporte de una manera integrada.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados