Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprendizaje basado en problemas y competencias genéricas: oncepciones de los estudiantes de enfermería de la Universidad de la Frontera. Temuco-Chile

  • Autores: Mónica Illesca Pretty
  • Directores de la Tesis: Pilar Jürschik Giménez (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Lleida ( España ) en 2012
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Carmen Nuin Orrio (presid.), Adela Zabalegui Yarnoz (secret.), Azucena Pedraz Marcos (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 1 Cita
  • Resumen
    • Amb l'objectiu d'explorar en l'alumnat les opinions respecte a les competències genèriques desenvolupades amb l'aprenentatge basat en problemes (ABP), treballat en grup petit, durant la seva formació de pregrau per donar resposta a les inquietuds plantejades pels ocupadors, es va realitzar una investigació qualitativa (estudi intrínsec de casos), a través de grups focals. La mostra va ser no probabilística, intencionada de casos per criteris, prèvia signatura del consentiment informat. L'anàlisi de dades va ser per la reducció progressiva. Els estudiants van identificar totes les competències genèriques, el que és concordant amb el trobat en la revisió bibliogràfica quan el procés educatiu implica l'ABP. Afavoreixen més les sistèmiques que les instrumentals, a diferència del que és planteja en la teoria que privilegien aquestes últimes. Van reconèixer tres àmbits de la pràctica professional per al desenvolupament de les competències genèriques. L'ABP, enforteix la valoració de destreses i habilitats, millorant les possibilitats d'ocupabilitat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno