En aquesta tesi es valora limpacte social que comporta per a la ciutat de Vic el bastiment dun nou sistema educatiu implantat per lestat liberal en el transcurs del segle XIX. Lestudi sestructura a partir de: lanàlisi del discurs i de les accions de les elits locals; de les actituds de les famílies; del sorgiment i consolidació dels i les mestres; i de lescola com a espai educatiu: Vic esdevé un cas molt particular perquè és capital de bisbat però no de província; perquè exerceix una notable influència sobre el territori i perquè és zona de frontera entre el liberalisme i el carlisme. La tesi valora fins a quin punt tots els agents implicats en la qüestió educativa sinterconecten i com des de làmbit local es viuen les transformacions del segle XIX.
The present thesis evaluates the social impact on the city of Vic caused by the implementation of a new education system introduced by the liberal state during the 19th century. The study is structured from: the analysis of the discourse and the actions by local elites; the attitudes of the families; the rise and consolidation of teachers; and the school as a space for education: Vic becomes a very particular case because it is the bishopric capital city but not the province capital; and because it has a notable influence on the territory and it is a border between liberalism and Carlism. The thesis assesses to what extent all agents implied in the education issue are interconnected and how the transformations of the 19th century are viewed from the local environment.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados