Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Disseny, implementació i avaluació del pla d'explotació dels recursos TIC als centres de primària del Baix Ebre

Cinta Espuny Vidal

  • De sempre s'han analitzat els àmbits educatius i socials com a sotmesos a diversos canvis i des d'una perspectiva de constant evolució, a més de la consideració que se'n pot arribar a fer respecte a la seva mútua dependència.Aquests canvis, en general, plantegen nous reptes a les autoritats educatives, a tots/es aquells/es professionals relacionats/des amb el món de l'ensenyament i l'educació, i, sobretot, al professorat. Les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) no són alienes al procés d'adaptació; no només pel seu significat intrínsec que per si sol ha comportat una revolució social, cultural i fins i tot econòmica, i un camí on s'entreveu el final, sinó també perquè han esdevingut un contingut amb pes específic propi del disseny curricular, un recurs i una eina pedagògica que, sens dubte, ha de facilitar la tasca als docents i l'aprenentatge a l'alumnat i, finalment, un agent fonamental que de manera transversal intervé en el fet educatiu.Últimament, una nova dimensió de les noves tecnologies ha fet la seva irrupció, la qual, com és obvi, ha transformat les estructures, les dinàmiques i els fonaments del teixit social i del plantejament educatiu. Estem parlant de les Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC), que han de facilitar dins del món educatiu un salt qualitatiu i quantitatiu en l'ús de les TIC fins ara considerat exclusivament com una eina, cap a la seva utilització com un instrument que contribueixi de manera efectiva a la millora dels processos d'ensenyament-aprenentatge.Precisament perquè tot aquest plantejament respecte a les TIC s'acompleixi sense distorsions ni interferències, aconseguint primerament un pas cap a la seva incorporació i, a la fi, la seva integració, a més de la seva definició des de la pràctica i l'operativitat, sorgeix la motivació i l'interès per portar a terme aquesta tesi.A nivell institucional, el Departament d'Educació, tot manifestant una aposta decidida i ferma per les TAC, atorga la responsabilitat de la seva implantació i dinamització als centres educatius i als centres de recursos pedagògics (CRP), els quals creen nous perfils professionals especialitzats amb aquesta àrea que hauran de donar resposta immediata i eficaç a les demandes, necessitats i plantejaments dels diversos centres.Personalment, la nova tasca al CRP em permet investigar el context educatiu, i, a la vegada, millorar l'acció directa i les intervencions als centres, a més d'oferir als professionals de l'ensenyament la possibilitat d'una innovació continuada, tot establint un nexe d'unió entre el CRP del Baix Ebre i les escoles.Col·lectivament, es dissenya una planificació conjunta de les accions i la seva posterior aplicació, basant-nos en la investigació-acció, en l'observació, l'anàlisi i la reflexió del treball diari, introduint canvis substancials pel que fa a la funció com a equip.La tesi que presentem porta per títol: Disseny, implementació i avaluació del Pla d'explotació dels recursos TIC als centres de primària del Baix Ebre.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus