Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


F. Hölderlin i S.T. Coleridge: recepció immediata i influència de la Crítica del Judici de Kant en els poetes del romanticisme

  • Autores: Mònica Carbó Ribugent
  • Directores de la Tesis: Jörg Zimmer (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2006
  • Idioma: catalán
  • ISBN: 84-689-6848-X
  • Depósito Legal: Gi-210-2006
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Felipe Martínez Marzoa (presid.), Margarida Casacuberta Rocarols (secret.), Josep Olesti i Vila (voc.), Robert Caner Liese (voc.), Salvi Turró (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • català

      La tesi contrasta les conseqüències filosòfiques i la constellació temàtica de la Crítica del Judici, amb les manifestacions poeticofilosòfiques de F. Hölderlin i S.T. Coleridge. La font principal de recerca són aquelles tesis de la Crítica del Judici rellevants per comprendre lesclat de lidealisme allà on aquest nou sistema involucra significativament art i experiència estètica. Hölderlin sinstalla de manera genuïna en la tensió entre lidealisme i la filosofia crítica. Per la radicalitat dels seus plantejaments podrem presentar-lo també com a poeta romàntic o precedent del romanticisme. Pel que fa a Coleridge estudiem la recepció immediata de la filosofia Kantiana en el medi cultural britànic per contrastar el paper del poeta en la importació de la ideologia romàntica alemanya. Lobjectiu és presentar Coleridge com a poeta que assumeix els postulats del romanticisme alemany i investigar si aquests postulats poden relacionar-se amb el balanç de la filosofia kantiana expressat a Crítica del Judici.

    • English

      The thesis compares the philosophical consequences of Critique of Judgement to the poetic and philosophical productions of F.Höldelrin and S.T. Colerige. The main source of research are those aspects of Critique of Judgement relevant to understand the outbreak of idealism particularly where this new system deals significantly with art and aesthetic experience. Hölderlin stands in a genuine position beneath the tensions of idealism and kantian criticism, and his radical aproach to poetry allows to present him as a romantic poet or forerunner of romanticism. For S.T. Coleridge we study the immediate reception of kantian philosophy in british soil in order to highlight his role as a mediator of the german romantic ideology. The aim is to portrait Coleridge as a poet who assumed the main postulates of german idealism and to investigate how far those postulates can be connected to the final conclusions of kantian philosophy as formulated in Critique of Judgement.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno