La popularitat en l’ús dels social media (mitjans socials 2.0) ha animat a les autoritats sanitàries a voler interactuar de manera online amb la ciutadania. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és conèixer de quina manera els social media poden ajudar a les agències de seguretat i promoció alimentària europees a comunicar els seus discursos directament amb els consumidors des de la teoria crítica de les relacions públiques. Per tal de saber l’opinió de les fonts oficials respecte l’adopció d’estratègies comunicatives online s’han realitzat entrevistes semiestructurades a 30 experts de cinc països europeus diferents (Bèlgica, Holanda, Irlanda, Itàlia i Espanya). L’estudi s’ha completat amb l’anàlisi de contingut online de totes les pàgines web i plataformes de social media de les agències oficials de seguretat i promoció alimentàries dels 28 estat membres de la Unió Europea. La recerca conclou que les autoritats alimentàries han adaptat les estratègies de social media des d’una perspectiva tècnica i que les seves organitzacions encara avui els manca les estructures comunicatives i cultura apropiades per a la negociació de significats amb les audiències creatives. Aquesta tesi s’ha desenvolupat parcialment dins el projecte FoodRisC finançat pel 7è Programa Marc de la Comissió Europea (acord núm. 245124).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados