Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La veu dels nens: experiències dels escolars de primària al voltant de la salut

  • Autores: Araceli Muñoz García
  • Directores de la Tesis: Cristina Larrea Killinger (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Rovira i Virgili ( España ) en 2015
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Ángel Martínez Hernáez (presid.), Josep Canals Sala (secret.), Jaume Mascaró Pons (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Antropología y Comunicación por la Universidad Rovira i Virgili
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Aquesta tesi explora les experiències quotidianes dels nens i nenes per tal d’examinar com es construeixen i gestionen els significats al voltant de la salut, el patiment i la malaltia en les seves vides. S’estudia tota una sèrie de continuïtats observades entorn a les seves vivències en relació amb la salut, aprofundint en els elements que els/les nens/es associen amb un cos sa o poc sa, i els quals formen part de les seves experiències i representacions sobre salut, així com en aquells factors que ells/es pensen que contribueixen a assolir un estat de benestar o que poden ser perjudicials per a la seva salut. També, s’indaga en els diferents coneixements al voltant de la salut que els arriba tant mitjançant els discursos dels adults com de les pràctiques quotidianes que realitzen; en com els/les nens/es assignen les responsabilitats sobre la cura del cos i de la salut i en com s’impliquen en les activitats per preservar el seu benestar. Finalment, s’analitzen els relats on els/les nens/es reflexionen sobre els seus cossos, i aquelles narracions on parlen d’alguna experiència de commoció o pertorbació en les seves vides. Un acostament a la realitat intersubjectiva ha permès copsar com les experiències quotidianes dels/les nens/es al voltant de la salut estan vinculades tant amb altres experiències com amb un conjunt de significats compartits, de representacions culturals i de pràctiques socials que interactuen entre si per tal de configurar la seva realitat a l’entorn de la salut i la malaltia. Tanmateix, s’ha fent servir una aproximació a les experiències en salut derivat de la pròpia perspectiva dels nens i nenes, considerant a aquests/es no només com a descobridors dels significats que provenen de la seva realitat sinó també com a creadors d’aquests significats a través de les seves pròpies comprensions i interpretacions.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno