Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aproximación al Corporate Entrepreneurship en España. Tipologías y relación con los resultados empresariales.

  • Autores: Eugenia Bieto Caubet
  • Directores de la Tesis: Marcel Planellas Aran (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Ramon Llull ( España ) en 2008
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Eduard Bonet i Guinó (presid.), Alfons Sauquet Rovira (secret.), Juan Roure Alomar (voc.), Carlos Losada Marrodán (voc.), Josep M. Surís (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • El corporate entrepreneurship és un àmbit de coneixement que apareix durant la segona meitat del segle XX com a extensió de la iniciativa emprenedora aplicada a les organitzacions empresarials. Es defineix com el conjunt d'estratègies i de pràctiques que apliquen les empreses per fomentar, cultivar i gestionar les capacitats emprenedores de l'organització que faciliten el desenvolupament de nous projectes.L'objectiu d'aquest projecte és identificar com han adaptat les empreses espanyoles el corporate entrepreneurship a les seves estratègies, com també conèixer si existeix una relació positiva entre l'adopció d'aquestes pràctiques i els resultats empresarials.Aquesta tesi ha utilitzat dos constructes diferents per mesurar el corporate entrepreneurship: l'Orientació Emprenedora, que inclou dimensions identificades en altres estudis empírics, i les Pràctiques Emprenedores, que fan referència a un seguit d'activitats que les empreses duen a terme per millorar la capacitat emprenedora. A partir d'una mostra de 254 empreses industrials espanyoles que van respondre un qüestionari que incloïa preguntes relatives a l'Orientació Emprenedora, les Pràctiques Emprenedores i les variables d'entorn, d'estratègia i de resultats, s'han obtingut quatre tipologies d'empreses, segons el nivell de corporate entrepreneurship: emprenedores internes i externes, intraemprenedores, emprenedores externes i seguidores. Les tres primeres són innovadores i proactives, i es diferencien entre elles pel tipus de pràctiques que segueixen a l'hora de buscar noves oportunitats. La darrera tipologia està formada per empreses amb nivells baixos de corporate entrepreneurship.Les anàlisis de regressió múltiple han confirmat que hi ha una relació positiva entre el corporate entrepreneurship i els resultats empresarials, mesurats a partir d'indicadors econòmics i d'indicadors no econòmics. A més, aquesta recerca ha analitzat la influència contingencial dels dos constructes del corporate entrepreneurship, i ha demostrat que adoptar Pràctiques Emprenedores fa augmentar l'Orientació Emprenedora de l'empresa, cosa que finalment desemboca en una millora dels resultats.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno