Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The Corporate Role in a Changing Society: A Model of Sensemaking and of Firm Characterization

Itziar Castelló Molina

  • Aquesta tesi està organitzada com un compendi de quatre articles cadascun dels quals investiga com les empreses donen sentit a la Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Proposem un model teòric de creació de sentit que ens permiti a posteriori la caracterització d'empreses. En aquest model volem explicar com els directius entenen les responsabilitats socials i medi ambientals de l'empresa, així com el rol d'aquesta en la societat. Mitjançant quatre recerques empíriques en forma d'articles, que abasten 10 casos de estudi i l'anàlisi de més de 900 informes corporatius, mirem d'entendre tres característiques del comportament que constitueixen les dimensions del nostre model: cognitiva, lingüística i conativa. Inductivament proposem les sub-dimensions del nostre model trobant patrons d'interrelació i evolució que descriuen el comportament de les empreses. Observem que l'evolució en els últims anys de l'RSC tendeix cap a la definició de l'RSC com un element més estratègic de l'empresa. També notem un augment de la comprensió de l'RSC mes post-positivista. La conclusió és que la institucionalització del discurs formalitzat pot ésser un dels vectors d'evolució de l'RSC. Proposem, normativament, que l'evolució futura de l'RSC passa per una comprensió mes política del rol de l'empresa en la societat, definida a través de processos deliberatius.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus