Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Models estructurals per a l’escriptura de guions de curtmetratge

  • Autores: Jaume Macià Viles
  • Directores de la Tesis: Celia Romea Castro (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2014
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: José Manuel Pérez Tornero (presid.), Jaume Durán Castells (secret.), Carmen Echazarreta Soler (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
  • Resumen
    • "Models estructurals per a l’escriptura de guions de curtmetratge" té com a primer objectiu establir una classificació, partint de l’observació d’exemples, de diversos models estructurals de guió de curtmetratge que eviten l’aparició de les sensacions d’incompletud o insubstancialitat, dues sensacions que hi ha el risc que apareguin al final d’un relat breu i que deixen insatisfet l’espectador. Prenent com a base dos tipus de classificació dels arguments de llargmetratge (en funció del seu mode de construcció i en funció del seu centre d’interès), s’arriba a la conclusió que alguns dels models estructurals que utilitza el llargmetratge són idonis per al curtmetratge, que uns altres no ho són, i que uns tercers ho són però després d’introduir algunes modificacions. A banda, s’estableixen alguns models estructurals que són pròpies del curtmetratge. En segon lloc, la tesi descriu una proposta didàctica per a un taller d’escriptura de guions de curtmetratge que pren com a base els models estructurals satisfactoris prèviament establerts. En aquesta proposta didàctica, els alumnes reben com a instrucció inicial la necessitat d’escriure un argument de curtmetratge que s’ajusti a una de les pautes estructurals establertes en l’apartat anterior. És una proposta pensada per a una assigntura amb grups reduïts d’alumnes i que adopta el format de taller d’escriptura. En tercer lloc, es deixa constància de l’aplicació de l’esmentada proposta didàctica en el marc d’una assignatura semestral impartida per l’autor de la tesi a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), centre adscrit a la UB, durant dos cursos acadèmics consecutius (2011-12 i 2012-13), per a alumnes de tercer curs, de la menció de guió, del Grau en Cinema i Mitjans Audiovisuals. A través d’una investigació basada en l’observació participant, la tesi mostra el resultat de l’aplicació de la proposta didàctica. S’aporta una selecció dels guions escrits pels alumnes, dels comentaris i suggerències de millora de la resta d’alumnes i del professor, així com les successives versions de l’argument que neixen d’aquests comentaris i suggerències. En quart i darrer lloc, s’avalua el resultat del treball realitzat pels estudiants i de la progressió del seu aprenentatge durant el procés.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno