Inmaculada de Molina Fernández
El part és un procés fisiològic d'alt contingut emocional que esdevé majoritàriament en un hospital. Es planteja la necessitat d'avaluar la qualitat de l'atenció prestada, ja que, des d'alguns sectors, es critica l'actual model assistencial, que permet, entre d'altres, que un percentatge important de les dones, no vegi complertes les seves expectatives prèvies. Aquesta investigació va tenir com a objectiu identificar les causes i dissenyar, implementar i avaluar una intervenció educativa prenatal basada en el Coaching, elaborada a partir de l'anàlisi de les experiències d'un grup de gestants, amb la finalitat de millorar la satisfacció i compliment d'expectatives després del part. Es va dissenyar un estudi quasi-experimental abans-després, que es va materialitzar en dues fases. A la primera es va realitzar una anàlisi descriptiva de les experiències d'un grup de 78 dones després del part i es va dissenyar una sessió educativa que es va implementar i avaluar en una mostra de 44 dones durant la segona. Els resultats obtinguts, en comparar ambdues fases, van mostrar que la sessió educativa va millorar aspectes directament relacionats amb la satisfacció. Les dones van valorar més positivament l'alleujament del dolor i la informació al respecte, van disminuir la por a l'analgèsia i al ginecòleg, va millorar la valoració de l'hospital i la valoració que dels professionals, van fer les dones, afavorint en el seu conjunt, que la dona tingués una major sensació d'autocontrol. No obstant això, la sessió no va millorar el compliment de les expectatives prèvies, aspecte que es va poder relacionar amb el dolor i gestió del mateix, amb la forma de finalitzar el part i amb la presència de complicacions, entre d'altres. Es requereixen nous enfocaments educatius en la fase prenatal centrats en aconseguir l'empoderament cognitiu i actitudinal de la dona en el part i el coaching apareix com una interessant alternativa.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados