Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La responsabilitat davant la intel·ligència artificial en el comerç electrònic

  • Autores: Elisabet Martín Palomas
  • Directores de la Tesis: Manuel Ballbé (dir. tes.), Antonio Morales Plaza (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2015
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: José Antonio Rodríguez Díaz (presid.), Josep Cañabate Pérez (secret.), Jacobo López Barja de Quiroga (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en:  TESEO  DDD 
  • Resumen
    • Es planteja en aquesta tesi l'efecte produït sobre la responsabilitat derivada de les accions realitzades autònomament per sistemes dotats d'intel·ligència artificial, sense la participació directa de cap ésser humà, en els temes més directament relacionats amb el comerç electrònic. Per a això s'analitzen les activitats realitzades per algunes de les principals empreses internacionals de comerç electrònic, com el grup nord-americà eBay o el grup xinès Alibaba. Després de desenvolupar els principals conceptes implicats en el tema en estudi, com els d’intel·ligència artificial, la responsabilitat, el comerç electrònic, Internet i la Web 3.0 o la influència de les noves tecnologies en les branques tradicionals del dret, es presenten els resultats de l'estudi. La metodologia utilitzada es basa en l'anàlisi de la diferent normativa i la jurisprudència existent sobre l'atribució de responsabilitat en les matèries relacionades amb les activitats del comerç electrònic. Des d'aquesta perspectiva se centra l'estudi en matèries com: la gestió de dades personals; la generalització de tècniques de Big Data; la robòtica aplicada a tasques de logística; la mobilitat mitjançant vehicles de funcionament plenament autònom; el pagament mitjançant monedes virtuals generades per algorismes; l'ús automatitzat de cookies, hash, links i altres dispositius similars a Internet; el màrqueting i la publicitat invasiva; la computació en núvol o la web profunda. De tot això es desprèn que la responsabilitat només és atribuïble legal i jurídicament als éssers humans. D'altra banda, s'estén l'estudi als drets que més es poden veure afectats per la generalització de metodologies d'intel·ligència artificial en el comerç electrònic, com poden ser els de privacitat, l'anonimat, la propietat intel·lectual, els drets d'autor i el copyright i altres similars. En tots els casos estudiats la presència de sistemes amb funcionament autònom no altera de cap manera, ni en la legislació ni en la jurisprudència, el fet que a les màquines no se'ls pot atribuir cap responsabilitat, ja que aquesta només és atribuïble de manera exclusiva als éssers humans. Es conclou que probablement les màquines arribin aviat a tenir més memòria, capacitat de càlcul, eficiència en la presa de decisions, precisió en la manipulació d'objectes, o capacitat d'aprendre que les persones. Però la responsabilitat continuarà sent de les persones sense que la puguin delegar en sistemes intel·ligents. Això serà així mentre les màquines no tinguin consciència del jo, autopercepció i capacitat de valorar èticament les conseqüències de les seves accions, doncs això és el que diferencia un ésser humà d'una màquina.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno