Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Influencia del comportamiento emprendedor de los mandos medios en el fomento del corporate entrepreneurship

Carlos Daniel López Preciado

  • Aquesta tesi intenta contribuir a la recerca de la corporate entrepreneurship, explorant la relació entre la creativitat i l'experiència dels comandaments intermedis en el fenomen de l'emprenedoria dins una corporació. Alguns investigadors han suggerit la importància que tenen l'experiència i la creativitat per reconèixer noves oportunitats, però aquesta influència no s'havia investigat anteriorment en els comandaments intermedis.La bibliografia recent en corporate entrepreneurship suggereix que l'estudi del comportament emprenedor dels comandaments intermedis és una àrea important, relacionada amb el fenomen de l'emprenedoria. Aquest comportament dels comandaments intermedis es fa servir per explicar com algunes empreses tenen un enfocament més emprenedor. Els estudis argumenten que els comandaments intermedis acompleixen accions de campions, sintetitzant i implementant oportunitats (activitats cap avall), com també venent activitats clau als alts administradors, proporcionant informació rellevant per a la formulació d'estratègies (activitats cap amunt).La recerca analitza els comandaments intermedis de tres entitats de reputació acreditada en l'ús de la tecnologia de tres sectors diferents: una de solucions de tecnologies de la informació, un fabricant de microxips electrònics i una universitat d'estudis d'alta tecnologia. En aquest estudi, s'ha utilitzat una mostra de 308 comandaments intermedis d'aquestes entitats. Prenent el criteri de poder distingir el comportament emprenedor entre els comandaments intermedis dins de cada corporació, la mostra es va dividir en dos grups de comandaments intermedis: de divisió i líders d'equip.Per explorar la relació entre la creativitat i l'experiència dels comandaments intermedis amb la corporate entrepreneurship, es va fer servir l'anàlisi de regressió múltiple. Es va fer una enquesta a 87 administradors de divisió i a 221 líders d'equip, i s'hi van adaptar i utilitzar part dels instruments validats que han estudiat dos factors significatius sobre la creativitat descobridora i l'experiència implementadora, i un factor significatiu sobre l'experiència descobridora d'emprenedors amb èxit. El resultat mostra que tant la creativitat com les dues experiències tenen una relació positiva amb la corporate entrepreneurship.Finalment, es presenten les conclusions, les limitacions, les implicacions i futures línies de recerca, que manifesten la rellevància teòrica, la validesa de la informació metodològica i els resultats presentats, com també la seva aplicació pràctica en el món empresarial.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus