págs. 7-8
Introduction à l’ontologie de Guo Xiang: L’individualité radicale et l’univocité du monde
págs. 9-30
Independence and Self-Realization: THe Historical Background of the Early Nishida’s Individualism
págs. 31-56
Nishida et Bohr: L’infuence du concept de complémentarité dans la philosophie du dernier Nishida
págs. 57-78
La dialectique et le symbolisme: Une lecture de La Philosophie de l’art de Valéry de Tanabe Hajime
págs. 79-96
Does Emptiness Refect or Transform?: Swedenborg’s Gardens and Kyoto School Tensions
págs. 97-116
Another Discourse on Method: Understanding Philosophy through Rhetorical Analysis
págs. 117-144
págs. 145-168
Between the Ontological and the Ontic: Nishitani Keiji on the Problem of Encounter
págs. 169-192
págs. 193-214
Le bon sens est-il la chose du monde la mieux partagée?: Sens commun et vie ordinaire chez Ōmori Shōzō
págs. 215-244
págs. 245-262
págs. 263-284
Tanabe Hajime: Te Signifcance of Description in Physical Knowledge: A Critique of Gustav Kirchhof and Ernst Mach
págs. 285-302
págs. 303-336
Anton Luis Sevilla: Watsuji Tetsurō’s Global Ethics of Emptiness: A Contemporary Look at a Japanese Philosopher
págs. 337-339
Roger T. Ames and Peter D. Hershock, eds.: Confucianisms for a Changing World Cultural Order
págs. 340-342
杉本耕一 『西田幾多郎と歴史的世界:宗教の問いへ』: [Nishida Kitarō and the Historical World: Questioning Religion]
págs. 343-345
págs. 346-348
págs. 349-353
Marcello Ghilardi: Il vuoto, le forme, l’altro. Tra oriente e occidente
págs. 354-364
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