Strategies for Language Learning and for Language Use: Revising the Theoretical Framework (2006) Macaro, Ernesto Modern language journal Vol. 90 Núm. 3 Pág. 320-337
- Número de citas: 17 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIAS 9 LINGUISTICA 8 EDUCACION 8 FILOLOGIA MODERNA 2 FILOLOGIA HISPANICA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 1
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Test-taking strategy use by Chinese young EFL learners in an authentic international standardized English test Núm. 39 Pág. 265-280 ARTICULO | 2023 | Porta Linguarum |
Han, Feifei
|
Descubrir el significado de palabras desconocidas en alemán Núm. 34 Pág. 95-108 ARTICULO | 2022 | Didáctica. Lengua y literatura |
Kienberger, Martina
Vicente, Victoria
|
Eclecticismo hacia los métodos de enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua en alumnos de Secundaria. Vol. 1 Núm. 11 Pág. 12-31 | 2021 | TecnoHumanismo |
Altamar Manga, René Alberto
|
Uma proposta de modelo metacognitivo de aquisição da escrita no ensino universitário moçambicano Vol. 33 Núm. 1 Pág. 13 | 2021 | Signótica |
Ernesto, Nelson Maurício
|
L’entretien retrospectif dans la recherche sur les des stratégies de communication orale Vol. 14 Núm. 28 Pág. 196-218 OTRO | 2020 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Ospina García, Santiago
|
Exploring the Vocabulary Learning Strategies of Italian Learners of English Vol. 11 Núm. 1 Pág. 71-102 ARTICULO | 2019 | Language Value |
Rock, James
|
Improving Language Learning Strategies and Performance of Pre-Service Language Teachers Through a CALLA-TBLT Model Vol. 19 Núm. 2 Pág. 101-120 ARTICULO | 2017 | Profile |
Guapacha, Maria Eugenia
Benavidez Paz, Luis Humberto
|
Memory learning strategies in english as a foreign language in vocational studies. Núm. 29 Pág. 229-248 OTRO | 2017 | Tendencias pedagógicas |
Corpas Orellano, Mª Dolores
|
Comparing the benefits of a metacognitive reading strategy instruction programme between CLIL and EFL primary school students Núm. 17 Pág. 71-92 ARTICULO | 2017 | Elia |
Gutiérrez Martínez, Alba
Ruiz de Zarobe, Yolanda
|
Uso declarado de estrategias y su variación según el nivel de competencia en aprendientes universitarios de inglés como lengua extranjera Vol. 50 Núm. 95 Pág. 312-336 ARTICULO | 2017 | Revista signos |
Barrios, Elvira
Montijano Cabrera, María del Pilar
|
Improving reading strategy knowledge in young children Núm. 17 Pág. 15-45 ARTICULO | 2017 | Elia |
Ruiz de Zarobe, Yolanda
|
Strategies Instruction to Improve the Preparation for English Oral Exams Vol. 18 Núm. 1 Pág. 129-147 ARTICULO | 2016 | Profile |
Abad, José Vicente
Alzate, Paula Andrea
|
Promoting reading skills in CLIL Núm. 39 Pág. 113-124 ARTICULO | 2016 | Pulso |
Garipova Castellano, Nailya
Nicolás Román, Susana
|
Spanish pre-service teachers of English Vol. 28 Núm. 1 Pág. 48-72 ARTICULO | 2015 | Revista española de lingüística aplicada |
Barrios, Elvira
|
Effect of strategy based instruction on achievement test scores in a mixed language ability group of ESP learners Núm. 25 Pág. 195-214 ARTICULO | 2013 | Ibérica |
Jurkoviè, Violeta
|
Language Learning Strategies (LLSs) and L2 motivation associated with L2 pronunciation development in pre-service teachers of English Núm. 25 Pág. 193-220 | 2012 | Literatura y lingüística |
Véliz Campos, Mauricio
|
Ventajas en la incorporación de estrategias de aprendizaje en la enseñanza de idiomas Núm. 20 Pág. 61-73 ARTICULO | 2010 | Innovación educativa |
Blanco Hermida, Teresa
Pino Juste, Margarita R.
Rodríguez López, Beatriz
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 15-Sep-2024