Some Dynamics of Language Attitudes and Motivation: Results of a Longitudinal Nationwide Survey (2002) Csizér, K. Dörnyei, Zoltán Applied linguistics Vol. 23 Núm. 4 Pág. 421-462

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 2

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Language learning motivation in multilingual CLIL
Language learning motivation in multilingual CLIL Núm. 41 Pág. 9 ARTICULO
2024 Porta Linguarum
Geoghegan, Leah
Why do students choose EMI courses? An analysis of their motivational drives
Why do students choose EMI courses? An analysis of their motivational drives Núm. 40 Pág. 235-252 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Serna Bermejo, Iratxe Lasagabaster Herrarte, David
Español en Serbia
Español en Serbia Vol. 7 Núm. 1 Pág. 137-158
2023 Beoiberística
Jovanović, Ana Georgijev, Ivana
Motivación, estrategias de aprendizaje y tiempo empleado como factores que influyen en el aprendizaje de lenguas
Motivación, estrategias de aprendizaje y tiempo empleado como factores que influyen en el aprendizaje de lenguas Vol. 16 Núm. 32 Pág. 174-197 ARTICULO
2022 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Samperio Sánchez, Nahum Toledo Sarracino, David Guadalupe
Impacto de la experiencia en inmersión en la motivación de aprendientes de español como segunda lengua
Impacto de la experiencia en inmersión en la motivación de aprendientes de español como segunda lengua Vol. 55 Núm. 108 Pág. 91-116 ARTICULO
2022 Revista signos
López Perles, Andrea
Exploring the l2 motivational self- system in Ecuador
Exploring the l2 motivational self- system in Ecuador Vol. 60 Núm. 2 Pág. 39-62
2022 RLA
Andrade-molina, Christian Bastidas-amador, Gabriela Posso Yépez, Miguel Angel Alvarez Llerena, Carlos Lenin
Enfoque Comunicativo en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera
Enfoque Comunicativo en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera Vol. 5 Núm. 2 Pág. 1-14
2020 ConCiencia EPG
Sánchez Freire, Jairo Vicente Pérez Barral, Osmany
Exploring the L2 Motivational Self System in Spain
Exploring the L2 Motivational Self System in Spain Núm. 17 Pág. 43-73 ARTICULO
2019 Journal of English Studies
Brady, Imelda Katherine
Aprendizaje simultáneo del inglés y el español en China
Aprendizaje simultáneo del inglés y el español en China Vol. 52 Núm. 100 Pág. 381-406 ARTICULO
2019 Revista signos
Lu, Xiuchuan Zheng, Yongyan Ren, Wei
A multidimensional view of L2 motivation in southeast Spain
A multidimensional view of L2 motivation in southeast Spain Núm. 31 Pág. 37-52 ARTICULO
2019 Porta Linguarum
Brady, Imelda Katherine
Cuestionario de apoderados de estudiantes haitianos sobre prácticas de alfabetización y lenguas
Cuestionario de apoderados de estudiantes haitianos sobre prácticas de alfabetización y lenguas Vol. 45 Núm. 3 Pág. 51-77 ARTICULO
2019 Estudios pedagógicos
Toledo Vega, Gloria Quilodrán Peredo, Francisco Meneses Arévalo, Alejandra
Challenges in multi-language pronunciation teaching
Challenges in multi-language pronunciation teaching Núm. 79 Pág. 99-118 ARTICULO
2019 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Jiaqi, Liu Ting, Zeng Lu, Xiuchuan
La motivación en el aprendizaje de ELE
La motivación en el aprendizaje de ELE Núm. 79 Pág. 79-98 ARTICULO
2019 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Lu, Xiuchuan Zheng, Yongyan Ren, Wei
Learning Outcomes in CLIL Programmes
Learning Outcomes in CLIL Programmes Núm. 29 Pág. 9-28 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor
Motivations of higher education students to enrol in bilingual courses
Motivations of higher education students to enrol in bilingual courses Núm. 3 Pág. 61-74 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Salaberri Ramiro, María Sagrario Sánchez Pérez, María del Mar
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour
The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour Vol. 9 Núm. 1 Pág. 138-148 ARTICULO
2018 JETT
Amengual Pizarro, Marian
Engineering students’ motivational variables towards English and the learning of the English language
Engineering students’ motivational variables towards English and the learning of the English language Vol. 23 Núm. 1 Pág. 31-44 ARTICULO
2017 LFE
Amengual Pizarro, Marian
Amotivation in Filipino ESL learners
Amotivation in Filipino ESL learners Núm. 26 Pág. 109-119 ARTICULO
2016 Porta Linguarum
Lucas, Rochelle Irene G. Bernardo, Allan B. I. Rojo-Laurilla, Mildred A.
Lengua y contenido significativo para motivar al aprendiente de lengua extranjera
Lengua y contenido significativo para motivar al aprendiente de lengua extranjera Vol. 29 Núm. 1 Pág. 270-295 ARTICULO
2016 Revista española de lingüística aplicada
Oliva Parera, Pablo M. Núñez Delgado, María Pilar
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting Núm. 32 Pág. 179-200 ARTICULO
2016 Ibérica
González Ardeo, José Miguel
Types of motivation of applied linguistics students of Esmeraldas towards learning English as a foreing language in 2013
Types of motivation of applied linguistics students of Esmeraldas towards learning English as a foreing language in 2013 Núm. 15 Pág. 66-74
2016 Axioma
Reguero Lázaro, Aroa
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Fernández Fontecha, Almudena
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO
2014 Odisea
Fernández Fontecha, Almudena
Students' response to CLIL in tertiary education
Students' response to CLIL in tertiary education Núm. 8 Pág. 1-12 ARTICULO
2013 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Maíz Arévalo, Carmen Domínguez Romero, Elena
Complexity of L2 Motivation in an Asian ESL Setting
Complexity of L2 Motivation in an Asian ESL Setting Núm. 18 Pág. 115-132 ARTICULO
2012 Porta Linguarum
Shahbaz, Muhammad Liu, Yongbing
Content and language integrated learning (CLIL)
Content and language integrated learning (CLIL) Núm. 21 Pág. 57-70 ARTICULO
2012 Encuentro
Harrop, Ena
Motivación en el aprendizaje de lenguas
Motivación en el aprendizaje de lenguas Núm. 12 Pág. 75-81 ARTICULO
2012 Huarte de San Juan
Zenotz Iragi, Victoria
La motivación en la enseñanza de ELE en Japón:
La motivación en la enseñanza de ELE en Japón: Núm. 21 Pág. 9-26 ARTICULO
2009 Cuadernos CANELA
Astigueta Nakajima, Bernardo

* Último cálculo de métricas Dialnet: 03-Nov-2024