A New Academic Word List (2000) Coxhead, Averil TESOL quarterly. a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect Vol. 34 Núm. 2 Pág. 213-310
- Número de citas: 58 (1.7% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIAS 36 LINGUISTICA 26 FILOLOGIA MODERNA 15 EDUCACION 8 FILOLOGIA HISPANICA 2 COMUNICACION 2 SOCIOLOGIA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 6
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Profiling lexical coverage in EMI academic seminars Núm. 47 Pág. 227-250 ARTICULO | 2024 | Ibérica |
Castellano Risco, Irene Olga
|
Vocabulary profile, lexical density and speech rate of science podcasts Núm. 47 Pág. 201-226 ARTICULO | 2024 | Ibérica |
Vuković, Milica
Čarapić, Dragana
|
Arab learners’ stress perception and production of English multisyllable items Núm. 32 Pág. 111-130 ARTICULO | 2023 | Estudios de fonética experimental |
Alzi'abi, Safi Eldeen
|
Estudio de sistematización de la producción científica sobre la enseñanza de lenguas extrajeras Vol. 4 Núm. 2 Pág. 168-185 | 2023 | Portal de la Ciencia |
Sarmiento Chugcho, Kleber Oswaldo
Pizarro Romero, Johanna
|
Contrastive study of lexical profiles of international and U.S. lectures delivered in English Vol. 45 Núm. 2 Pág. 95-118 ARTICULO | 2023 | Atlantis |
Vuković, Milica
|
Vocabulary Complexity in EFL University Students’ Academic Texts Núm. 37 Pág. 4 | 2023 | Revista de Lenguas Modernas |
Charpentier Jiménez, William
|
Vocabulary suitability of science TED talks for English for science teaching and learning Vol. 36 Núm. 1 Pág. 307-328 ARTICULO | 2023 | Revista española de lingüística aplicada |
Vuković, Milica
|
Effects of explicit instruction in nominalisation on ESL learners’ academic writing Núm. 43 Pág. 27-54 ARTICULO | 2022 | Ibérica |
Hu, Guangwei
Reyes Pérez, Miller
|
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students Vol. 10 Núm. 3 Pág. 239-256 | 2022 | EDU REVIEW |
Balcı, Özgül
|
La redacción en inglés de textos argumentativos con la herramienta Virtual Writing Tutor Núm. 47 Pág. 107-128 | 2022 | Acción y reflexión educativa |
Cárdenas P., Rafael A.
|
Relationship among perceptual learning styles, productive vocabulary, and textbooks in English as a foreign language learning | 2022 | Universidad de La Rioja |
Montero Saiz Aja, Alejandra
|
MCERL y vocabulario receptivo de estudiantes españoles de Francés como Lengua Extranjera Núm. 19 Pág. 517-540 ARTICULO | 2021 | Çédille |
Maya Retamar, María Guadalupe de la
Mora Ramos, Inmaculada
|
A new approach to (key) keywords analysis Vol. 9 Núm. 2 Pág. 1-33 ARTICULO | 2021 | Research in Corpus Linguistics (RiCL) |
Gries, Stefan Th.
|
How much and what kind of vocabulary do marine engineers need for adequate comprehension of ship instruction books and manuals? Núm. 88 Pág. 123-134 ARTICULO | 2021 | Círculo de lingüística aplicada a la comunicación |
Đurović, Zorica
Vuković, Milica
Vukičević, Miroslav
|
Lexical profile of literary academic articles Núm. 42 Pág. 115-138 ARTICULO | 2021 | Ibérica |
Bratić, Vesna
Vuković, Milica
|
Vocabulary in Traditional Chinese Medicine Vol. 171 Núm. 1 Pág. 34-61 ARTICULO | 2020 | ITL International Journal of Applied Linguistics |
Lu, Cailing
Coxhead, Averil
|
An academic Arabic corpus for plagiarism detection Núm. 17 Pág. 9 ARTICULO | 2020 | International Journal of Educational Technology in Higher Education |
Al-Thwaib, Eman
Hammo, Bassam
Yagi, Sane
|
Semantic frames and semantic networks in the Health Science Corpus Núm. 1 Pág. 117-155 ARTICULO | 2020 | Estudios de Lingüística del Español (ELiEs) |
Verdaguer, Isabel
|
Needs Analysis in Course Design Núm. 33 Pág. 145-162 ARTICULO | 2020 | Porta Linguarum |
Viktorovna, Bogolepova Svetlana
Ekaterina Viktorovna, Shadrova
|
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies Núm. 17 Pág. 75-101 ARTICULO | 2019 | Journal of English Studies |
Castellano Risco, Irene Olga
|
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO | 2019 | Cauce |
Castellano Risco, Irene Olga
|
The Effects of a Content-Based Language Course on Students’ Academic Vocabulary Production Vol. 2 Núm. 2 Pág. 25-42 ARTICULO | 2019 | CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education |
Navarro Gil, Noelia
|
Aprendizaje del vocabulario Núm. 3 Pág. 53-70 ARTICULO | 2018 | Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics |
Teberosky Coronado, Ana
Ortega Blanco, Aneska Carolina
|
Digital flashcard L2 Vocabulary learning out-performs traditional flashcards at lower proficiency levels Vol. 26 Núm. 1 Pág. 14-28 ARTICULO | 2018 | The EuroCALL Review |
Ashcroft, Robert John
Cvitkovic, Robert
Praver, Max
|
Educação continuada no acervo TERMISUL Vol. 38 Núm. 3 Pág. 375-398 ARTICULO | 2018 | Cadernos de tradução |
Loguercio, Sandra Dias
|
After the Press Release on Mathematics Achievement Vol. 11 Núm. 3 Pág. 421-432 ARTICULO | 2018 | Revista de Sociología de la Educación-RASE |
Maldonado, Saúl Isaac
Andrade, Rebeca
|
From the perspective of Vol. 18 Núm. 2 Pág. 161-186 ARTICULO | 2018 | IJES |
Jalilifar, Alireza
Ghoreishi, Seyed Mohammad
|
Competing influences Núm. 4 Pág. 13-34 ARTICULO | 2017 | CHIMERA |
Hamilton, Clive
Carter-Thomas, Sh.
|
Clasificación y análisis de los problemas terminológicos asociados con el aprendizaje de la química Vol. 13 Núm. 1 Pág. 20-35 ARTICULO | 2016 | Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias |
Quílez Pardo, Juan
Quílez-Díaz, Ana
|
Corpus evidence for a discipline-specific phraseological approach to academic vocabulary Núm. 4 Pág. 61-74 ARTICULO | 2016 | Research in Corpus Linguistics (RiCL) |
Rees, Geraint Paul
|
Adaptación del léxico del inglés a las necesidades de los estudiantes Núm. 32 Pág. 133-152 ARTICULO | 2016 | Ibérica |
Sánchez Manzano, María Jesús
Fernández-Sánchez, Alfredo
|
Age of onset, socio-affect and cross-linguistic influence Núm. 13 Pág. 147-179 ARTICULO | 2016 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Pfenninger, Simone E.
Singleton, David
|
Investigating the relationship between depth and breadth of vocabulary knowledge and listening comprehension across different proficiency levels among iranian EFL learners Vol. 3 Núm. 3 Pág. 63-75 ARTICULO | 2016 | International Journal for 21st Century Education (IJ21CE) |
Baleghizadeh, Sasan
Payam, Payam
|
Desarrollo de la lectoescritura en español en alumnos bilingües Núm. 25 Pág. 1-48 ARTICULO | 2016 | Estudios del Observatorio |
Arteagoitia, Igone
Perdomo, Marleny
Fidelman, Carolyn G.
|
Interacción en el aula y enseñanza de vocabulario Vol. 44 Núm. 2 Pág. 261-287 ARTICULO | 2016 | Lenguaje |
Menti, Alejandra
Rosemberg, Celia Renata
|
An e-portfolio to enhance sustainable vocabulary learning in English Vol. 23 Núm. 1 Pág. 41-52 ARTICULO | 2015 | The EuroCALL Review |
Tanaka, Hiroya
Yonesaka, Suzanne M.
Ueno, Yukie
Ohnishi, Akio
|
Evaluating short-term changes in L2 complexity development Núm. 63 Pág. 43-76 ARTICULO | 2015 | Círculo de lingüística aplicada a la comunicación |
Bulté, Bram
Housen, Alex
|
ESP vocabulary and social networking Núm. 29 Pág. 129-154 ARTICULO | 2015 | Ibérica |
Pérez Sabater, Carmen
Montero Fleta, María Begoña
|
Vocabulary gender profiles in EFL e-mails Núm. 38 Pág. 35-52 ARTICULO | 2015 | Cauce |
Canga Alonso, Andrés
|
Determinación del perfil léxico Vol. 2 Núm. 1 Pág. 1-13 | 2015 | UTCiencia |
Guanoquiza, Carlos
Tovar Viera, Rodrigo
|
CLIL Teacher training at the UPCT Vol. 12 Núm. 4 Pág. 377-393 ARTICULO | 2014 | REDU |
Rea Rizzo, María del Camino
Carbajosa Palmero, Natalia
|
Lexicographic studies in medicine Núm. 25 Pág. 39-62 ARTICULO | 2013 | Ibérica |
Mungra, Philippa
Canziani, Tatiana
|
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use". Núm. 26 Pág. 45-66 ARTICULO | 2013 | Revista española de lingüística aplicada |
Bartley, Leanne
Benítez Castro, Miguel Ángel
|
Vocabulary used in e-mails by mixed-ability EFL secondary school students Núm. 26 Pág. 107-126 ARTICULO | 2013 | Revista española de lingüística aplicada |
Canga Alonso, Andrés
|
Structure and design of the British Law Report Corpus (BLRC) Núm. 10 Pág. 131-145 ARTICULO | 2012 | Journal of English Studies |
Marín Pérez, Mª José
Rea Rizzo, María del Camino
|
Reseña de Hirsh, D. (2010). Academic Vocabulary in Context. Colección Linguistic Insights Núm. 6 Pág. 353-356 RESENA_BIBLIOGRAFICA | 2011 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Elorza, Izaskun
|
Enhancing ESL students' vocabulary acquisition through a meaningful filmmaking project Núm. 18 Pág. 75-85 ARTICULO | 2011 | The EuroCALL Review |
Li, Jia
McComb, Brenda
|
Components of success in academic reading tasks for Swedish students Núm. 22 Pág. 141-162 ARTICULO | 2011 | Ibérica |
Shaw, Phillip
McMillion, Alan
|
Exploring atypical verb+noun combinations in learner technical writing Vol. 11 Núm. 2 Pág. 77-96 ARTICULO | 2011 | IJES |
Luzón Marco, María José
|
Words for the Transitional Bubble Vol. 11 Núm. 1 Pág. 75-94 ARTICULO | 2011 | IJES |
Orts Llopis, María Angeles
Rea Rizzo, María del Camino
|
Specialized corpora on the base of teaching innovation in ESP. Pág. 1887-1904 | 2011 | I Congreso Internacional de Innovación Docente. CIID |
Rea Rizzo, María del Camino
Marín Pérez, Mª José
|
A pronunciation and vocabulary teaching aid for Spanish as a Foreign Language programs at Japanese universities utilizing a Spanish speech recognition system and corpora of academic Spanish Núm. 16 Pág. 19-30 ARTICULO | 2010 | The EuroCALL Review |
Ishikawa, Yasushige
Tateiwa, Reiko
Goto, Kazuaki
Akano, Ichiro
|
Customising a general EAP dictionary to meet learner needs Pág. 87-96 | 2010 | E-lexicography in the 21st century |
Granger, Sylviane
Paquot, Magali
|
Showing phraseology in context Pág. 313-324 | 2010 | E-lexicography in the 21st century |
Tutin, Agnès
|
Extracting a bilingual transdisciplinary scientific lexicon Pág. 43-53 | 2010 | E-lexicography in the 21st century |
Drouin, Patrick
|
The appraisal of lexical content in ESP coursebooks against corpus-driven and frequency vocabulary lists Pág. 671-687 | 2010 | Visualización del lenguaje a través de corpus |
Rea Rizzo, María del Camino
|
A first approach to the lexical profile of telecommunication english Núm. 4 Pág. 161-173 ARTICULO | 2009 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Rea Rizzo, María del Camino
|
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos Núm. 9 Pág. 105-116 ARTICULO | 2008 | Odisea |
González Rodríguez, Luisa María
Sánchez Manzano, María Jesús
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 18-Nov-2024