A New Academic Word List (2000) Coxhead, Averil TESOL quarterly. a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect Vol. 34 Núm. 2 Pág. 213-310

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 6

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Profiling lexical coverage in EMI academic seminars
Profiling lexical coverage in EMI academic seminars Núm. 47 Pág. 227-250 ARTICULO
2024 Ibérica
Castellano Risco, Irene Olga
Vocabulary profile, lexical density and speech rate of science podcasts
Vocabulary profile, lexical density and speech rate of science podcasts Núm. 47 Pág. 201-226 ARTICULO
2024 Ibérica
Vuković, Milica Čarapić, Dragana
Arab learners’ stress perception and production of English multisyllable items
Arab learners’ stress perception and production of English multisyllable items Núm. 32 Pág. 111-130 ARTICULO
2023 Estudios de fonética experimental
Alzi'abi, Safi Eldeen
Estudio de sistematización de la producción científica sobre la enseñanza de lenguas extrajeras
Estudio de sistematización de la producción científica sobre la enseñanza de lenguas extrajeras Vol. 4 Núm. 2 Pág. 168-185
2023 Portal de la Ciencia
Sarmiento Chugcho, Kleber Oswaldo Pizarro Romero, Johanna
Contrastive study of lexical profiles of international and U.S. lectures delivered in English
Contrastive study of lexical profiles of international and U.S. lectures delivered in English Vol. 45 Núm. 2 Pág. 95-118 ARTICULO
2023 Atlantis
Vuković, Milica
Vocabulary Complexity in EFL University Students’ Academic Texts
Vocabulary Complexity in EFL University Students’ Academic Texts Núm. 37 Pág. 4
2023 Revista de Lenguas Modernas
Charpentier Jiménez, William
Vocabulary suitability of science TED talks for English for science teaching and learning
Vocabulary suitability of science TED talks for English for science teaching and learning Vol. 36 Núm. 1 Pág. 307-328 ARTICULO
2023 Revista española de lingüística aplicada
Vuković, Milica
Effects of explicit instruction in nominalisation on ESL learners’ academic writing
Effects of explicit instruction in nominalisation on ESL learners’ academic writing Núm. 43 Pág. 27-54 ARTICULO
2022 Ibérica
Hu, Guangwei Reyes Pérez, Miller
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students Vol. 10 Núm. 3 Pág. 239-256
2022 EDU REVIEW
Balcı, Özgül
La redacción en inglés de textos argumentativos con la herramienta Virtual Writing Tutor
La redacción en inglés de textos argumentativos con la herramienta Virtual Writing Tutor Núm. 47 Pág. 107-128
2022 Acción y reflexión educativa
Cárdenas P., Rafael A.
Relationship among perceptual learning styles, productive vocabulary, and textbooks in English as a foreign language learning
Relationship among perceptual learning styles, productive vocabulary, and textbooks in English as a foreign language learning
2022 Universidad de La Rioja
Montero Saiz Aja, Alejandra
MCERL y vocabulario receptivo de estudiantes españoles de Francés como Lengua Extranjera
MCERL y vocabulario receptivo de estudiantes españoles de Francés como Lengua Extranjera Núm. 19 Pág. 517-540 ARTICULO
2021 Çédille
Maya Retamar, María Guadalupe de la Mora Ramos, Inmaculada
A new approach to (key) keywords analysis
A new approach to (key) keywords analysis Vol. 9 Núm. 2 Pág. 1-33 ARTICULO
2021 Research in Corpus Linguistics (RiCL)
Gries, Stefan Th.
How much and what kind of vocabulary do marine engineers need for adequate comprehension of ship instruction books and manuals?
How much and what kind of vocabulary do marine engineers need for adequate comprehension of ship instruction books and manuals? Núm. 88 Pág. 123-134 ARTICULO
2021 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Đurović, Zorica Vuković, Milica Vukičević, Miroslav
Lexical profile of literary academic articles
Lexical profile of literary academic articles Núm. 42 Pág. 115-138 ARTICULO
2021 Ibérica
Bratić, Vesna Vuković, Milica
Vocabulary in Traditional Chinese Medicine
Vocabulary in Traditional Chinese Medicine Vol. 171 Núm. 1 Pág. 34-61 ARTICULO
2020 ITL International Journal of Applied Linguistics
Lu, Cailing Coxhead, Averil
An academic Arabic corpus for plagiarism detection
An academic Arabic corpus for plagiarism detection Núm. 17 Pág. 9 ARTICULO
2020 International Journal of Educational Technology in Higher Education
Al-Thwaib, Eman Hammo, Bassam Yagi, Sane
Semantic frames and semantic networks in the Health Science Corpus
Semantic frames and semantic networks in the Health Science Corpus Núm. 1 Pág. 117-155 ARTICULO
2020 Estudios de Lingüística del Español (ELiEs)
Verdaguer, Isabel
Needs Analysis in Course Design
Needs Analysis in Course Design Núm. 33 Pág. 145-162 ARTICULO
2020 Porta Linguarum
Viktorovna, Bogolepova Svetlana Ekaterina Viktorovna, Shadrova
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies Núm. 17 Pág. 75-101 ARTICULO
2019 Journal of English Studies
Castellano Risco, Irene Olga
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO
2019 Cauce
Castellano Risco, Irene Olga
The Effects of a Content-Based Language Course on Students’ Academic Vocabulary Production
The Effects of a Content-Based Language Course on Students’ Academic Vocabulary Production Vol. 2 Núm. 2 Pág. 25-42 ARTICULO
2019 CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Navarro Gil, Noelia
Aprendizaje del vocabulario
Aprendizaje del vocabulario Núm. 3 Pág. 53-70 ARTICULO
2018 Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics
Teberosky Coronado, Ana Ortega Blanco, Aneska Carolina
Digital flashcard L2 Vocabulary learning out-performs traditional flashcards at lower proficiency levels
Digital flashcard L2 Vocabulary learning out-performs traditional flashcards at lower proficiency levels Vol. 26 Núm. 1 Pág. 14-28 ARTICULO
2018 The EuroCALL Review
Ashcroft, Robert John Cvitkovic, Robert Praver, Max
Educação continuada no acervo TERMISUL
Educação continuada no acervo TERMISUL Vol. 38 Núm. 3 Pág. 375-398 ARTICULO
2018 Cadernos de tradução
Loguercio, Sandra Dias
After the Press Release on Mathematics Achievement
After the Press Release on Mathematics Achievement Vol. 11 Núm. 3 Pág. 421-432 ARTICULO
2018 Revista de Sociología de la Educación-RASE
Maldonado, Saúl Isaac Andrade, Rebeca
From the perspective of
From the perspective of Vol. 18 Núm. 2 Pág. 161-186 ARTICULO
2018 IJES
Jalilifar, Alireza Ghoreishi, Seyed Mohammad
Competing influences
Competing influences Núm. 4 Pág. 13-34 ARTICULO
2017 CHIMERA
Hamilton, Clive Carter-Thomas, Sh.
Clasificación y análisis de los problemas terminológicos asociados con el aprendizaje de la química
Clasificación y análisis de los problemas terminológicos asociados con el aprendizaje de la química Vol. 13 Núm. 1 Pág. 20-35 ARTICULO
2016 Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
Quílez Pardo, Juan Quílez-Díaz, Ana
Corpus evidence for a discipline-specific phraseological approach to academic vocabulary
Corpus evidence for a discipline-specific phraseological approach to academic vocabulary Núm. 4 Pág. 61-74 ARTICULO
2016 Research in Corpus Linguistics (RiCL)
Rees, Geraint Paul
Adaptación del léxico del inglés a las necesidades de los estudiantes
Adaptación del léxico del inglés a las necesidades de los estudiantes Núm. 32 Pág. 133-152 ARTICULO
2016 Ibérica
Sánchez Manzano, María Jesús Fernández-Sánchez, Alfredo
Age of onset, socio-affect and cross-linguistic influence
Age of onset, socio-affect and cross-linguistic influence Núm. 13 Pág. 147-179 ARTICULO
2016 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Pfenninger, Simone E. Singleton, David
Investigating the relationship between depth and breadth of vocabulary knowledge and listening comprehension across different proficiency levels among iranian EFL learners
Investigating the relationship between depth and breadth of vocabulary knowledge and listening comprehension across different proficiency levels among iranian EFL learners Vol. 3 Núm. 3 Pág. 63-75 ARTICULO
2016 International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
Baleghizadeh, Sasan Payam, Payam
Desarrollo de la lectoescritura en español en alumnos bilingües
Desarrollo de la lectoescritura en español en alumnos bilingües Núm. 25 Pág. 1-48 ARTICULO
2016 Estudios del Observatorio
Arteagoitia, Igone Perdomo, Marleny Fidelman, Carolyn G.
Interacción en el aula y enseñanza de vocabulario
Interacción en el aula y enseñanza de vocabulario Vol. 44 Núm. 2 Pág. 261-287 ARTICULO
2016 Lenguaje
Menti, Alejandra Rosemberg, Celia Renata
An e-portfolio to enhance sustainable vocabulary learning in English
An e-portfolio to enhance sustainable vocabulary learning in English Vol. 23 Núm. 1 Pág. 41-52 ARTICULO
2015 The EuroCALL Review
Tanaka, Hiroya Yonesaka, Suzanne M. Ueno, Yukie Ohnishi, Akio
Evaluating short-term changes in L2 complexity development
Evaluating short-term changes in L2 complexity development Núm. 63 Pág. 43-76 ARTICULO
2015 Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Bulté, Bram Housen, Alex
ESP vocabulary and social networking
ESP vocabulary and social networking Núm. 29 Pág. 129-154 ARTICULO
2015 Ibérica
Pérez Sabater, Carmen Montero Fleta, María Begoña
Vocabulary gender profiles in EFL e-mails
Vocabulary gender profiles in EFL e-mails Núm. 38 Pág. 35-52 ARTICULO
2015 Cauce
Canga Alonso, Andrés
Determinación del perfil léxico
Determinación del perfil léxico Vol. 2 Núm. 1 Pág. 1-13
2015 UTCiencia
Guanoquiza, Carlos Tovar Viera, Rodrigo
CLIL Teacher training at the UPCT
CLIL Teacher training at the UPCT Vol. 12 Núm. 4 Pág. 377-393 ARTICULO
2014 REDU
Rea Rizzo, María del Camino Carbajosa Palmero, Natalia
Lexicographic studies in medicine
Lexicographic studies in medicine Núm. 25 Pág. 39-62 ARTICULO
2013 Ibérica
Mungra, Philippa Canziani, Tatiana
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use".
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use". Núm. 26 Pág. 45-66 ARTICULO
2013 Revista española de lingüística aplicada
Bartley, Leanne Benítez Castro, Miguel Ángel
Vocabulary used in e-mails by mixed-ability EFL secondary school students
Vocabulary used in e-mails by mixed-ability EFL secondary school students Núm. 26 Pág. 107-126 ARTICULO
2013 Revista española de lingüística aplicada
Canga Alonso, Andrés
Structure and design of the British Law Report Corpus (BLRC)
Structure and design of the British Law Report Corpus (BLRC) Núm. 10 Pág. 131-145 ARTICULO
2012 Journal of English Studies
Marín Pérez, Mª José Rea Rizzo, María del Camino
Reseña de Hirsh, D. (2010). Academic Vocabulary in Context. Colección Linguistic Insights
Reseña de Hirsh, D. (2010). Academic Vocabulary in Context. Colección Linguistic Insights Núm. 6 Pág. 353-356 RESENA_BIBLIOGRAFICA
2011 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Elorza, Izaskun
Enhancing ESL students' vocabulary acquisition through a meaningful filmmaking project
Enhancing ESL students' vocabulary acquisition through a meaningful filmmaking project Núm. 18 Pág. 75-85 ARTICULO
2011 The EuroCALL Review
Li, Jia McComb, Brenda
Components of success in academic reading tasks for Swedish students
Components of success in academic reading tasks for Swedish students Núm. 22 Pág. 141-162 ARTICULO
2011 Ibérica
Shaw, Phillip McMillion, Alan
Exploring atypical verb+noun combinations in learner technical writing
Exploring atypical verb+noun combinations in learner technical writing Vol. 11 Núm. 2 Pág. 77-96 ARTICULO
2011 IJES
Luzón Marco, María José
Words for the Transitional Bubble
Words for the Transitional Bubble Vol. 11 Núm. 1 Pág. 75-94 ARTICULO
2011 IJES
Orts Llopis, María Angeles Rea Rizzo, María del Camino
Specialized corpora on the base of teaching innovation in ESP.
Specialized corpora on the base of teaching innovation in ESP. Pág. 1887-1904
2011 I Congreso Internacional de Innovación Docente. CIID
Rea Rizzo, María del Camino Marín Pérez, Mª José
A pronunciation and vocabulary teaching aid for Spanish as a Foreign Language programs at Japanese universities utilizing a Spanish speech recognition system and corpora of academic Spanish
A pronunciation and vocabulary teaching aid for Spanish as a Foreign Language programs at Japanese universities utilizing a Spanish speech recognition system and corpora of academic Spanish Núm. 16 Pág. 19-30 ARTICULO
2010 The EuroCALL Review
Ishikawa, Yasushige Tateiwa, Reiko Goto, Kazuaki Akano, Ichiro
Customising a general EAP dictionary to meet learner needs
Customising a general EAP dictionary to meet learner needs Pág. 87-96
2010 E-lexicography in the 21st century
Granger, Sylviane Paquot, Magali
Showing phraseology in context
Showing phraseology in context Pág. 313-324
2010 E-lexicography in the 21st century
Tutin, Agnès
Extracting a bilingual transdisciplinary scientific lexicon
Extracting a bilingual transdisciplinary scientific lexicon Pág. 43-53
2010 E-lexicography in the 21st century
Drouin, Patrick
The appraisal of lexical content in ESP coursebooks against corpus-driven and frequency vocabulary lists
The appraisal of lexical content in ESP coursebooks against corpus-driven and frequency vocabulary lists Pág. 671-687
2010 Visualización del lenguaje a través de corpus
Rea Rizzo, María del Camino
A first approach to the lexical profile of telecommunication english
A first approach to the lexical profile of telecommunication english Núm. 4 Pág. 161-173 ARTICULO
2009 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Rea Rizzo, María del Camino
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos Núm. 9 Pág. 105-116 ARTICULO
2008 Odisea
González Rodríguez, Luisa María Sánchez Manzano, María Jesús

* Último cálculo de métricas Dialnet: 18-Nov-2024