Instructed second language vocabulary learning (2008) Schmitt, Norbert Language teaching research Vol. 12 Núm. 3 Pág. 329-363

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 2

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Differences between phonological and orthographic vocabulary knowledge among L1-Spanish learners of English as a foreign language
Differences between phonological and orthographic vocabulary knowledge among L1-Spanish learners of English as a foreign language Núm. 41 Pág. 279-296 ARTICULO
2024 Porta Linguarum
Aoiz Pinillos, Martín
Association of lexical and collocation knowledge:
Association of lexical and collocation knowledge: Núm. 21 Pág. 67-96 ARTICULO
2024 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Kim, Sung-Yeon Shin, Dongkwang Kim, Kyung Sook
Educaplay as a tool to potentiate English vocabulary retention and learning
Educaplay as a tool to potentiate English vocabulary retention and learning Núm. 9 Pág. 21
2024 epsir: European Public & Social Innovation Review
Vargas Saritama, Alba Espinoza Celi, Verónica Soledad
Boosting Vocabulary through the WordUp App
Boosting Vocabulary through the WordUp App Vol. 31 Núm. 2 Pág. 57-69
2024 The EuroCALL Review
Topal, Ibrahim Halil
La lengua de explicación en la presentación del vocabulario y sus efectos en la adquisición léxica en español LE/L2
La lengua de explicación en la presentación del vocabulario y sus efectos en la adquisición léxica en español LE/L2 Núm. 39 Pág. 187-204 ARTICULO
2023 ELUA
Hidalgo Gallardo, Matías
Investigación-acción para mejorar la adquisición de vocabulario a través de la descripción de imágenes
Investigación-acción para mejorar la adquisición de vocabulario a través de la descripción de imágenes Vol. 1 Núm. 2 Pág. 12-24
2023 YUYAY
Guevara, Pamela Ramirez Avila, Maria Rossana
Redes semánticas, léxico disponible y didáctica del vocabulario en ELE
Redes semánticas, léxico disponible y didáctica del vocabulario en ELE Vol. 3 Núm. 35 Pág. 167-204 ARTICULO
2022 Tejuelo
Sánchez-Saus Laserna, Marta
The productive vocabulary of multimodal and unimodal English as a Foreign Language learners
The productive vocabulary of multimodal and unimodal English as a Foreign Language learners Núm. 4 Pág. 139-153 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Montero Saiz Aja, Alejandra
Creation and validation of a bilingual test to estimate aural and written vocabulary size
Creation and validation of a bilingual test to estimate aural and written vocabulary size Núm. 38 Pág. 247-263 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Aoiz Pinillos, Martín
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students Vol. 10 Núm. 3 Pág. 239-256
2022 EDU REVIEW
Balcı, Özgül
Aprendizado de vocabulário profissional mediado por glosas entre estudantes iranianos de ESP
Aprendizado de vocabulário profissional mediado por glosas entre estudantes iranianos de ESP Vol. 8 Núm. 1 Pág. 1 ARTICULO
2022 EntreLínguas
Azizi, Mohammad Hadipourfard, Ehsan Bavali, Mohammad
Incidental Learning of Word Stress with Captioned Authentic Videos: The Effect of Repetition
Incidental Learning of Word Stress with Captioned Authentic Videos: The Effect of Repetition Vol. 21 Núm. 1 Pág. 19-39 ARTICULO
2022 RAEL
Sinyashina, Ekaterina Balteiro Fernández, Isabel
Measuring productive derivational knowledge of the most frequent words.
Measuring productive derivational knowledge of the most frequent words. Vol. 21 Núm. 1 Pág. 55-74 ARTICULO
2021 IJES
Barouni Ebrahimi, Alireza
Language, culture, and image-driven interpretations in translation
Language, culture, and image-driven interpretations in translation Vol. 10 Núm. 47 Pág. 240-249
2021 Revista Amazonia Investiga
Vakhovska, Olha Isaienko, Olha
L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience
L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience Núm. 17 Pág. 35-55 ARTICULO
2020 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Borràs, Judith Llanes, Àngels
La selección temática del vocabulario para fines didácticos
La selección temática del vocabulario para fines didácticos Núm. 15 Pág. 1-14 ARTICULO
2020 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Degraeuwe, Jasper Goethals, Patrick
Efectos del método de presentación léxica en la recuperación y el reconocimiento del vocabulario en español LE/L2 para italófonos
Efectos del método de presentación léxica en la recuperación y el reconocimiento del vocabulario en español LE/L2 para italófonos Vol. 3 Núm. 1 Pág. 47-73 ARTICULO
2020 RILEX Revista sobre investigaciones léxicas
Hidalgo Gallardo, Matías
The effect of frequency on learners’ ability to recall the forms of deliberately learned L2 multiword expressions
The effect of frequency on learners’ ability to recall the forms of deliberately learned L2 multiword expressions Vol. 171 Núm. 1 Pág. 2-33 ARTICULO
2020 ITL International Journal of Applied Linguistics
Lindstromberg, Seth Eyckmans, June
El fomento del lenguaje académico de los estudiantes de lengua árabe en el primer curso de secundaria en Israel
El fomento del lenguaje académico de los estudiantes de lengua árabe en el primer curso de secundaria en Israel Vol. 32 Núm. 2 Pág. 354-370 ARTICULO
2020 Culture and Education, Cultura y Educación
Makhoul, Bahaa Copti Mshael, Thuraia
Efectos de los subtítulos intralingüísticos y los subtítulos bilingües aumentados sobre el aprendizaje incidental de vocabulario en español como lengua extranjera
Efectos de los subtítulos intralingüísticos y los subtítulos bilingües aumentados sobre el aprendizaje incidental de vocabulario en español como lengua extranjera Vol. 3 Núm. 2 Pág. 125-163 ARTICULO
2020 RILEX Revista sobre investigaciones léxicas
González Ortega, Bianca Mañas Navarrete, Ibán
Learning vocabulary for IELTS Academic Reading
Learning vocabulary for IELTS Academic Reading Vol. 13 Núm. 1 Pág. 78-102 ARTICULO
2020 Language Value
Serrano, Marta
‘Incidental + Intentional’ vs ‘Intentional + Incidental’ Vocabulary Learning
‘Incidental + Intentional’ vs ‘Intentional + Incidental’ Vocabulary Learning Núm. 28 Pág. 93-108 ARTICULO
2020 Complutense Journal of English Studies
Sinyashina, Ekaterina
A study of L2 vocabulary acquisition under incidental and intentional conditions
A study of L2 vocabulary acquisition under incidental and intentional conditions Núm. 17 Pág. 113-140 ARTICULO
2020 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Sok, Sarah Han, ZhaoHong
Efectos del traductor de Google sobre la diversidad léxica
Efectos del traductor de Google sobre la diversidad léxica Vol. 13 Núm. 26 Pág. 98-117 ARTICULO
2019 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Fredholm, Kent
Teaching Methodology and Receptive Vocabulary Measures
Teaching Methodology and Receptive Vocabulary Measures Vol. 2 Núm. 66 Pág. 119-143
2019 Letras
Castro García, Damaris
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO
2019 Cauce
Castellano Risco, Irene Olga
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions Núm. 13 Pág. 133-143 ARTICULO
2018 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Pérez Serrano, Mercedes
A learner-based approach of applying online reading to improve learner autonomy and lexical knowledge
A learner-based approach of applying online reading to improve learner autonomy and lexical knowledge Vol. 31 Núm. 1 Pág. 94-123 ARTICULO
2018 Revista española de lingüística aplicada
Feng Teng, Mark
Vocabulary learning estrategies
Vocabulary learning estrategies Núm. 48 Pág. 11-20 ARTICULO
2018 Lenguaje y textos
Castellano Risco, Irene Olga
Addressing the Problem of Negative Lexical Transfer Errors in Chilean University Students
Addressing the Problem of Negative Lexical Transfer Errors in Chilean University Students Vol. 20 Núm. 1 Pág. 25-40
2018 Profile
Dissington, Paul Anthony
Kahoot! A Digital Tool for Learning Vocabulary in a language classroom
Kahoot! A Digital Tool for Learning Vocabulary in a language classroom Vol. 4 Núm. 12 Pág. 441-449
2017 Revista Publicando
Llerena Medina, Edison G Rodríguez Hurtado, Carlos P.
Creencias sobre el aprendizaje de una lengua extranjera en el contexto universitario
Creencias sobre el aprendizaje de una lengua extranjera en el contexto universitario Vol. 22 Núm. 2 Pág. 203-219
2017 Íkala
Gómez Paniagua, Juan Fernando
Receptive vocabulary measures for EFL Costa Rican high school students
Receptive vocabulary measures for EFL Costa Rican high school students Vol. 17 Núm. 2 Pág. 81-99 ARTICULO
2017 IJES
Castro García, Damaris
Why should we care about sound symbolism in EFL learning?
Why should we care about sound symbolism in EFL learning? Vol. 17 Núm. 1 Pág. 17-36 ARTICULO
2017 IJES
Roig Marín, Amanda
Colocaciones con verbos delexicalizados, ¿son más difíciles de aprender?
Colocaciones con verbos delexicalizados, ¿son más difíciles de aprender? Núm. 19 Pág. 127-148 ARTICULO
2017 Language Design
Pérez Serrano, Mercedes
Vocabulary knowledge learning and reading comprehension performance
Vocabulary knowledge learning and reading comprehension performance Vol. 3 Núm. 2 Pág. 5-14 ARTICULO
2016 International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
Mohammadi, Seyed M. Bayat Afshar, Nasrollah
The effects of using L1 translation on young learners’ foreign language vocabulary learning
The effects of using L1 translation on young learners’ foreign language vocabulary learning Núm. 15 Pág. 109-134 ARTICULO
2015 Elia
Codina Camó, Aïda Pladevall Ballester, Elisabet
The relationship between language proficiency and Iranian EFL learners' knowledge of vocabulary depth versus vocabulary breadth
The relationship between language proficiency and Iranian EFL learners' knowledge of vocabulary depth versus vocabulary breadth Vol. 6 Núm. 2 Pág. 96-111
2013 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Tahmasebi, Gholam-Ali Haghverdi, Hamidreza Ghaedrahmat, Mehdi
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate?
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 119-136 ARTICULO
2013 Atlantis
Martín Martín, José Miguel
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use".
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use". Núm. 26 Pág. 45-66 ARTICULO
2013 Revista española de lingüística aplicada
Bartley, Leanne Benítez Castro, Miguel Ángel
Vocabulary input in classroom materials: Two EFL coursebooks used in Spanish schools
Vocabulary input in classroom materials: Two EFL coursebooks used in Spanish schools Núm. 24 Pág. 9-28 ARTICULO
2011 Revista española de lingüística aplicada
Alcaraz Mármol, Gema

* Último cálculo de métricas Dialnet: 09-Feb-2025