Instructed second language vocabulary learning (2008) Schmitt, Norbert Language teaching research Vol. 12 Núm. 3 Pág. 329-363
- Número de citas: 41 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIAS 29 LINGUISTICA 22 FILOLOGIA MODERNA 9 EDUCACION 9 FILOLOGIA HISPANICA 3
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 2
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Differences between phonological and orthographic vocabulary knowledge among L1-Spanish learners of English as a foreign language Núm. 41 Pág. 279-296 ARTICULO | 2024 | Porta Linguarum |
Aoiz Pinillos, Martín
|
Association of lexical and collocation knowledge: Núm. 21 Pág. 67-96 ARTICULO | 2024 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Kim, Sung-Yeon
Shin, Dongkwang
Kim, Kyung Sook
|
Educaplay as a tool to potentiate English vocabulary retention and learning Núm. 9 Pág. 21 | 2024 | epsir: European Public & Social Innovation Review |
Vargas Saritama, Alba
Espinoza Celi, Verónica Soledad
|
Boosting Vocabulary through the WordUp App Vol. 31 Núm. 2 Pág. 57-69 | 2024 | The EuroCALL Review |
Topal, Ibrahim Halil
|
La lengua de explicación en la presentación del vocabulario y sus efectos en la adquisición léxica en español LE/L2 Núm. 39 Pág. 187-204 ARTICULO | 2023 | ELUA |
Hidalgo Gallardo, Matías
|
Investigación-acción para mejorar la adquisición de vocabulario a través de la descripción de imágenes Vol. 1 Núm. 2 Pág. 12-24 | 2023 | YUYAY |
Guevara, Pamela
Ramirez Avila, Maria Rossana
|
Redes semánticas, léxico disponible y didáctica del vocabulario en ELE Vol. 3 Núm. 35 Pág. 167-204 ARTICULO | 2022 | Tejuelo |
Sánchez-Saus Laserna, Marta
|
The productive vocabulary of multimodal and unimodal English as a Foreign Language learners Núm. 4 Pág. 139-153 ARTICULO | 2022 | Porta Linguarum |
Montero Saiz Aja, Alejandra
|
Creation and validation of a bilingual test to estimate aural and written vocabulary size Núm. 38 Pág. 247-263 ARTICULO | 2022 | Porta Linguarum |
Aoiz Pinillos, Martín
|
Assessment of L2 English Vocabulary Needs of Turkish University Preparatory Class Students Vol. 10 Núm. 3 Pág. 239-256 | 2022 | EDU REVIEW |
Balcı, Özgül
|
Aprendizado de vocabulário profissional mediado por glosas entre estudantes iranianos de ESP Vol. 8 Núm. 1 Pág. 1 ARTICULO | 2022 | EntreLínguas |
Azizi, Mohammad
Hadipourfard, Ehsan
Bavali, Mohammad
|
Incidental Learning of Word Stress with Captioned Authentic Videos: The Effect of Repetition Vol. 21 Núm. 1 Pág. 19-39 ARTICULO | 2022 | RAEL |
Sinyashina, Ekaterina
Balteiro Fernández, Isabel
|
Measuring productive derivational knowledge of the most frequent words. Vol. 21 Núm. 1 Pág. 55-74 ARTICULO | 2021 | IJES |
Barouni Ebrahimi, Alireza
|
Language, culture, and image-driven interpretations in translation Vol. 10 Núm. 47 Pág. 240-249 | 2021 | Revista Amazonia Investiga |
Vakhovska, Olha
Isaienko, Olha
|
L2 reading and vocabulary development after a short Study Abroad experience Núm. 17 Pág. 35-55 ARTICULO | 2020 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Borràs, Judith
Llanes, Àngels
|
La selección temática del vocabulario para fines didácticos Núm. 15 Pág. 1-14 ARTICULO | 2020 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Degraeuwe, Jasper
Goethals, Patrick
|
Efectos del método de presentación léxica en la recuperación y el reconocimiento del vocabulario en español LE/L2 para italófonos Vol. 3 Núm. 1 Pág. 47-73 ARTICULO | 2020 | RILEX Revista sobre investigaciones léxicas |
Hidalgo Gallardo, Matías
|
The effect of frequency on learners’ ability to recall the forms of deliberately learned L2 multiword expressions Vol. 171 Núm. 1 Pág. 2-33 ARTICULO | 2020 | ITL International Journal of Applied Linguistics |
Lindstromberg, Seth
Eyckmans, June
|
El fomento del lenguaje académico de los estudiantes de lengua árabe en el primer curso de secundaria en Israel Vol. 32 Núm. 2 Pág. 354-370 ARTICULO | 2020 | Culture and Education, Cultura y Educación |
Makhoul, Bahaa
Copti Mshael, Thuraia
|
Efectos de los subtítulos intralingüísticos y los subtítulos bilingües aumentados sobre el aprendizaje incidental de vocabulario en español como lengua extranjera Vol. 3 Núm. 2 Pág. 125-163 ARTICULO | 2020 | RILEX Revista sobre investigaciones léxicas |
González Ortega, Bianca
Mañas Navarrete, Ibán
|
Learning vocabulary for IELTS Academic Reading Vol. 13 Núm. 1 Pág. 78-102 ARTICULO | 2020 | Language Value |
Serrano, Marta
|
‘Incidental + Intentional’ vs ‘Intentional + Incidental’ Vocabulary Learning Núm. 28 Pág. 93-108 ARTICULO | 2020 | Complutense Journal of English Studies |
Sinyashina, Ekaterina
|
A study of L2 vocabulary acquisition under incidental and intentional conditions Núm. 17 Pág. 113-140 ARTICULO | 2020 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Sok, Sarah
Han, ZhaoHong
|
Efectos del traductor de Google sobre la diversidad léxica Vol. 13 Núm. 26 Pág. 98-117 ARTICULO | 2019 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Fredholm, Kent
|
Teaching Methodology and Receptive Vocabulary Measures Vol. 2 Núm. 66 Pág. 119-143 | 2019 | Letras |
Castro García, Damaris
|
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO | 2019 | Cauce |
Castellano Risco, Irene Olga
|
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions Núm. 13 Pág. 133-143 ARTICULO | 2018 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Pérez Serrano, Mercedes
|
A learner-based approach of applying online reading to improve learner autonomy and lexical knowledge Vol. 31 Núm. 1 Pág. 94-123 ARTICULO | 2018 | Revista española de lingüística aplicada |
Feng Teng, Mark
|
Vocabulary learning estrategies Núm. 48 Pág. 11-20 ARTICULO | 2018 | Lenguaje y textos |
Castellano Risco, Irene Olga
|
Addressing the Problem of Negative Lexical Transfer Errors in Chilean University Students Vol. 20 Núm. 1 Pág. 25-40 | 2018 | Profile |
Dissington, Paul Anthony
|
Kahoot! A Digital Tool for Learning Vocabulary in a language classroom Vol. 4 Núm. 12 Pág. 441-449 | 2017 | Revista Publicando |
Llerena Medina, Edison G
Rodríguez Hurtado, Carlos P.
|
Creencias sobre el aprendizaje de una lengua extranjera en el contexto universitario Vol. 22 Núm. 2 Pág. 203-219 | 2017 | Íkala |
Gómez Paniagua, Juan Fernando
|
Receptive vocabulary measures for EFL Costa Rican high school students Vol. 17 Núm. 2 Pág. 81-99 ARTICULO | 2017 | IJES |
Castro García, Damaris
|
Why should we care about sound symbolism in EFL learning? Vol. 17 Núm. 1 Pág. 17-36 ARTICULO | 2017 | IJES |
Roig Marín, Amanda
|
Colocaciones con verbos delexicalizados, ¿son más difíciles de aprender? Núm. 19 Pág. 127-148 ARTICULO | 2017 | Language Design |
Pérez Serrano, Mercedes
|
Vocabulary knowledge learning and reading comprehension performance Vol. 3 Núm. 2 Pág. 5-14 ARTICULO | 2016 | International Journal for 21st Century Education (IJ21CE) |
Mohammadi, Seyed M.
Bayat Afshar, Nasrollah
|
The effects of using L1 translation on young learners’ foreign language vocabulary learning Núm. 15 Pág. 109-134 ARTICULO | 2015 | Elia |
Codina Camó, Aïda
Pladevall Ballester, Elisabet
|
The relationship between language proficiency and Iranian EFL learners' knowledge of vocabulary depth versus vocabulary breadth Vol. 6 Núm. 2 Pág. 96-111 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Tahmasebi, Gholam-Ali
Haghverdi, Hamidreza
Ghaedrahmat, Mehdi
|
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 119-136 ARTICULO | 2013 | Atlantis |
Martín Martín, José Miguel
|
Accuracies and inaccuracies in EFL learners "written vocabulary use". Núm. 26 Pág. 45-66 ARTICULO | 2013 | Revista española de lingüística aplicada |
Bartley, Leanne
Benítez Castro, Miguel Ángel
|
Vocabulary input in classroom materials: Two EFL coursebooks used in Spanish schools Núm. 24 Pág. 9-28 ARTICULO | 2011 | Revista española de lingüística aplicada |
Alcaraz Mármol, Gema
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 09-Feb-2025