Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El paper dels documentalistes a l'empresa de serveis: dues experiències

Inés Navarro Méndez, Rebeca García Palomeque

  • La gestió del coneixement, dels actius intangibles d'una organització, com ara la seva informació, és vital per al bon funcionament d'una empresa. El paper del documentalista, com a especialista en la gestió de la informació i la documentació, és cada cop més important en les empreses, Es presenta el cas d'una empresa de serveis empresarials, amb dos serveis de documentació: un d'informació jurídica, que serveix als advocats de l'empresa, i un d'informació empresarial. En tot dos, la tasca fonamental és la cerca d'informació i la resolució de consultes; amb la informació trobada i tractada per donar-li calor afegit, es crea una base de dades que, des de la intranet corporativa, permetrà accedir als empleats a tota aquella informació que s'ha emprat abans. La formació dels usuaris és fonamental. A més, s'expliquen altres processos més específics en els quals participa el documentalista, com la detecció de riscos empresarials a l'elaboració d'eines per a la gestió del coneixement.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus