Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'educació com a vivència: matissos de l' Erlebnis en l' obra de Gadamer

  • Autores: Anna Pagès Santacana
  • Localización: Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, ISSN 1136-3711, Nº. 10, 2004, págs. 185-200
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest article analitza la perspectiva de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer Veritat i Mètode (1960). Tal com l'encara G. Simmel, referència cabdal en l'obra de Gadamer juntament amb Natorp i Bergson, la vivència constitueix un marc de distinció entre la vida i les seves determinacions. Gadamer postula que la clau de l'Erlebnis rau en el nexe entre la vida i la vivència, tal com aborda G. Simmel des de la dialèctica de la vida com a acte unitari a través d'exemples com l'aventura.

      Quin vincle s'estableix entre l'educació i la vivència en el nexe amb la vida? Aquesta és la pregunta fonamental que podríem respondre des de la interpretació historicofilosòfica de l'Erlebnis des de Gadamer.

    • English

      This article analizes Gadamer's point of view of "Erlebnis" in his major work True and Method (1960). Living is a frame for the dis- tintion between life and its determinations, as it is seen from the major perspective of G. Simmel, a referee in Gadamer's work besides Natorp and Bergson. Gadamer says that the key for Erlebnis should be the nexus between life and livings, treated from a dialectical approach and ilustrated with the example of adventure by Simmel.

      Does education has to do with livings in its nexus with life? This is the main question to by asked through Gadamer philosophical and historical interpretation of Erlebnis.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno