Què significa l'expressió de Gadamer "fer justícia a la historicitat de la comprensió? Aquesta expressió constitueix, segons l'autor de Veritat i Mètode, la línia fronterera amb el seu mestre Heidegger. Però també imiplica altres coses, la més important de les quals és la formulació del problema filosòfic de la transmissió a través de l'anàlisi de la comprensió com un fenomen delimitat per l'articulació del passat i el present. Aquest article analitza el text de Gadamer relacionant-lo amb les seves conseqüències en la manera de formular la pregunta per la transmissió (cultural, però també educativa). El punt no resolt en la lectura de Gadamer serà el que, als anys 50, Vladimir Jankélevitch anomenà "l'innombrable" com allò que la comprensió no pot fer comprendre però, en formar part d'aquesta, la fa ser comprensió. Des d'aquest punt de vista és possible explorar el problema de la transmissió com un problema filosòfic.
The possibilities that the Tratactus Logico-Philosophicus offers to pedagogy are huge. Wittgenstein’s work, if ascribed to what Pierre Hadot called “philosophy as a lifestyle,” is a highly valuable source for educational suggestions. The aim of this article is to show some of them, particularly those that would make it possible to establish a difference between transmission of scientific knowledge and knowledge or statement transmission; in other words, those that could be useful to distinguish the figure of the professor from that of the teacher.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados