Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Politiques docents en el context de l'Espai Europeu d' Educació Superior: oportunitats, dificultats i dilemes

  • Autores: Artur Parcerisa Aran
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 38, 2010 (Ejemplar dedicado a: Dimensions pedagògiques, curriculars i organitzatives de l'Espai Europeu d'Educació Superior), págs. 11-24
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • français

      Le processus de convergence vers l’EEES a obligé les universités à envisager de relever le défi de l’amélioration de l’enseignement. Que l’on ait profité de l’EEES pour développer un nouveau modèle d’enseignement a suscité des opinions divergentes mais il aurait été irresponsable de ne pas mettre à profit ce processus pour aller au fond du thème. Dans le contexte actuel, chercher à améliorer les processus d’apprentissage des étudiant(e)s implique de réfléchir collectivement quant à l’objet ainsi que la méthode d’enseignement de l’Université. Afin de favoriser un changement de modèle qui permette de mettre l’accent sur le processus d’apprentissage de l’étudiant(e), il faut débattre des dilemmes qui surgissent quand les exigences du nouveau modèle se heurtent à la culture traditionnellement prédominante parmi les professeurs de l’enseignement supérieur. Dans cet article, nous commentons certains de ces dilemmes.

    • català

      El procés de convergència cap a l’Espai Europeu d’Educació Superior ha fet que les universitats s’hagin plantejat el repte de millorar la docència. Que amb l’EEES es vulgui fomentar un nou model d’ensenyança, ha suscitat opinions divergents, però hagués estat irresponsable no aprofitar el procés de canvi per anar al fons del tema docent. En el context actual, cercar com millorar els processos d’aprenentatge dels i de les estudiants suposa la necessitat de reflexionar col·lectivament sobre què i sobre com s’ha d’ensenyar a la universitat. Per tal d’afavorir un canvi de model que dugui a focalitzar la mirada en el procés d’aprenentatge de l’estudiant, cal debatre sobre els dilemes que sorgeixen quan els requeriments del nou model xoquen amb la cultura tradicionalment predominant entre el professorat universitari. En l’article es comenten alguns d’aquests dilemes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno