Mar Rodríguez Romero, Araceli Serantes-Pazos
O artigo explora o vínculo entre educación ambiental e cambio educativo desde a perspectiva da comunidade discursiva da política cultural. Esta liña discursiva constrúese a partir de accións promovidas polos novos movementos sociais, como o movemento ecoloxista e o movemento de movementos: o antiglobalización. A aparición destes supón un cambio cultural que se define como a volta do individuo á política ou á configuración da "política da vida", porque as súas iniciativas supoñen a transformación do suxeito e as súas relacións socioculturais cara á politización da vida cotiá e do espazo privado. Esta viraxe pode ser vista como unha oportunidade para construír novas formas de facer política desde a non-política. Desde esta perspectiva se presentan unha serie de experiencias que ensaian novos espazos de emancipación no terreo ambiental e cultural máis xeral, nos que as intervencións desde a educación ambiental poden ofrecernos leccións a aplicar para o cambio educativo. A educación ambiental ten o reto de contribuír ao cambio educativo transformando os estilos de vida, pero que, do mesmo xeito que os movementos, debe vincular a revolución persoal co cambio das condicións políticas, sociais, culturais e económicas.
This article explores the link between environmental education and educational change taking in consideration the discourse community of cultural politics. Actions promoted by new social movements such as ecology and anti globalization configure this discourse community. New social movements have provoked a shift of the subject and their socio-cultural relations producing the politization of the daily life and private space: the appearance of the life politics. This turn can be seen as an opportunity for building new ways of doing non-political policy. It is presented a set of experiences that illustrate new scenarios of emancipation in the environment and cultural spheres, where environment education initiatives are able to offer lessons applicable to educational change. Environmental education has the challenge to facilitate educational change transforming life styles but as with social movements, it must link the personal revolution with the transformation of politics, social, cultural and economic conditions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados