Mercè Pañellas Valls, Maria Carme Boqué Torremorell, Montserrat Alguacil de Nicolás, Cèlia Rosich Pla
Per aconseguir un correcte desenvolupament de les competències professionalitzadores dels mestres de la societat del coneixement és imprescindible potenciar la coresponsabilitat entre universitat i escola. Proposem un disseny formatiu que propicia que els estudiants duguin a terme projectes innovadors arrelats a la realitat escolar, mitjançant la integració del Treball Final de Grau i el Pràcticum del darrer curs en un mòdul únic. Per a la implementació d’aquest mòdul es fa neces-sari definir el rol de l’estudiant, del professor universitari i del mestre d’escola que acull alumnes en pràctiques. En aquest sentit, s’ha efectuat un estudi prospectiu adreçat a 146 escoles de Barcelona, els resultats del qual mostren un elevat grau d’afinitat amb els nostres plantejaments inicials, que vinculen el treball de l’estudiant als interessos i projectes de l’escola, incrementen la coordinació escola-universitat i atorguen major protagonisme al mestre.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados