Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El rol de l'estudiant, del professor i del mestre en la formació pràctica de l'alumnat dels graus en Educació Infantil i en Educació Primària

Mercè Pañellas Valls, Maria Carme Boqué Torremorell, Montserrat Alguacil de Nicolás, Cèlia Rosich Pla

  • Per aconseguir un correcte desenvolupament de les competències professionalitzadores dels mestres de la societat del coneixement és imprescindible potenciar la coresponsabilitat entre universitat i escola. Proposem un disseny formatiu que propicia que els estudiants duguin a terme projectes innovadors arrelats a la realitat escolar, mitjançant la integració del Treball Final de Grau i el Pràcticum del darrer curs en un mòdul únic. Per a la implementació d’aquest mòdul es fa neces-sari definir el rol de l’estudiant, del professor universitari i del mestre d’escola que acull alumnes en pràctiques. En aquest sentit, s’ha efectuat un estudi prospectiu adreçat a 146 escoles de Barcelona, els resultats del qual mostren un elevat grau d’afinitat amb els nostres plantejaments inicials, que vinculen el treball de l’estudiant als interessos i projectes de l’escola, incrementen la coordinació escola-universitat i atorguen major protagonisme al mestre.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus