Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Relació entre responsabilitat social universitària i compromís organitzacional de funcionaris xilens

  • Autores: Gracia Navarro Saldaña, Cristhian Pérez Villalobos, Araceli Padilla Pacheco, Verónica González Navarro
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 15, Nº. 2, 2013-2014 (Ejemplar dedicado a: Monogràfic: Jove), págs. 99-116
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Relationship between university social responsibility and organizational commitment of chilean university officials
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Mitjan;ant aquest estudi es va buscar esbrinar els components de com- promís organitzacional predominant en funcionaris d’una institució d’educa- ció universitària xilena i la percepció que aquests mateixos treballadors tenen sobre l'exercici de la responsabilitat social de l'organització, per establir fi- nalment una relació entre ambdues. Van ser enquestats 312 funcionaris uni- versitaris, acadèmics, professionals no acadèmics i administratius, que van constituir una mostra vàlida de 296 funcionaris de diferents facultades, depen- dències i/o organismes d’una mateixa Universitat. Els resultats indiquen que els tals funcionaris han desenvolupat en major mesura un compromís basat en l'afecte amb l'organització i un menor compromís de continu tat; a més atribueixen una alta responsabilitat social universitària a la seua institució i és la dimensió formació acadèmica la que destaquen com més socialment res- ponsable. Finalment es va establir que hi ha una relació positiva i estadística- ment significativa entre totes les dimensions de la percepció de responsabilitat social i el compromís afectiu i normatiu dels funcionaris investigats.

    • English

      Through this study we sought to Aquesta blish the dominant components of organizational commitment officials of an institution of higher education in Chile and the perception that these same workers have on the exercise of the social responsibility of the organization to finally Aquesta blish a rela- tionship between them. Were surveyed 3l2 university officials, academics, non-academic and administrative professionals, who constitute a valid sam- ple of 296 university officials empowered different dependencies and / or agencies of the same university.

      The results indicate that school officials have developed a greater extent based on affection commitment to the organization and less commitment to continuity; also attribute a high social responsibility university institution and its academic dimension is that emphasize the more socially responsible. Finally, it was Aquesta blished that there is a statistically significant positive relationship between all dimensions of perceived social responsibility and affective commitment, normative university officials.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno