Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary: analysis of gender effect and motivation of CLIL primary graders

Almudena Fernández Fontecha

  • español

    Este estudio explora posibles diferencias según la variable género en el tamaño del vocabulario receptivo de alumnos de 6º de educación primaria y sus niveles de motivación hacia el inglés como lengua extranjera . Asimismo, explora la conexión entre dicha motivación y el número de palabras que se conocen receptivamente . No hay diferencias entre chicos y chicas en los resultados de vocabulario receptivo . Las chicas están intrínsicamente más motivadas que los chicos . No hay correlación entre el número de palabras que chicos y chicas conocen receptivamente y los tipos de motivación . El efecto de AICLE en los resultados, entre otros, es objeto de discusión

  • English

    This paper caters for some insights into the influence of 6th graders’ gender and motivation on their knowledge of receptive vocabulary in EFL in CLIL. This study delves into learners’ gender variation in EFL receptive vocabulary size and in motivation types towards EFL, and it explores the connection between learners’ motivation towards EFL and their receptive vocabulary size. No statistically significant results are found on gender differences in vocabulary size. Females are significantly more intrinsically motivated than males. No correlation is identified between receptive vocabulary size and intrinsic and extrinsic motivation . The effect of CLIL is discussed here, among others .Keywords: Motivation; receptive vocabulary size; gender; Content and Language In-tegrated Learning (CLIL); English as a Foreign Language (EFL).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus