Instituciones
Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Lexical production and organisation in L2 EFL and L3 EFL learners: a distributional semantic analysis of verbal fluency
Almudena Fernández Fontecha, Rosa María Jiménez Catalán, James Ryan
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 21, Nº. 1, 2024, págs. 60-77
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure
Almudena Fernández Fontecha
Complutense Journal of English Studies, ISSN 2386-3935, Nº. 23, 2015, págs. 79-96
Integración del ALAO a través de tareas basadas en las TICs
Almudena Fernández Fontecha
Didáctica. Lengua y literatura, ISSN-e 1988-2548, ISSN 1130-0531, Nº 26, 2014, págs. 147-169
Motivation and gender-related variation in EFL receptive vocabulary acquisition in Primary Education
Almudena Fernández Fontecha
ES: Revista de filología inglesa, ISSN 0210-9689, Nº. 35, 2014, págs. 89-112
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction
Almudena Fernández Fontecha, Andrés Canga Alonso
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 14, Nº. 1, 2014, págs. 27-48
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning: An exploratory analysis in CLIL primary education
Almudena Fernández Fontecha
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, ISSN-e 2011-6721, ISSN 2322-9721, Vol. 7, Nº. 2, 2014, págs. 27-49
Andrés Canga Alonso, Almudena Fernández Fontecha
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, ISSN-e 2386-4834, Nº 49, 2014, págs. 13-28
Andrés Canga Alonso, Almudena Fernández Fontecha
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, ISSN-e 2386-4834, Nº 49, 2014, págs. 13-28
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary: analysis of gender effect and motivation of CLIL primary graders
Almudena Fernández Fontecha
Odisea: Revista de estudios ingleses, ISSN 1578-3820, Nº 15, 2014, págs. 57-72
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL
Almudena Fernández Fontecha
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 9, 2014, págs. 23-32
CLIL in the Foreign Language Classroom: proposal of a Framework for ICT Materials Design in Language-Oriented Versions of Content and Language Integrated Learning
Almudena Fernández Fontecha
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 25, 2012 (Ejemplar dedicado a: Global Shakespeare / coord. por José-Manuel González Fernández-de-Sevilla, Richard Wilson, Clive A. Bellis), págs. 317-334
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge
Almudena Fernández Fontecha, Melania Terrazas Gallego
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 9, 2012, págs. 39-62
Materiales multimedia para la clase de lenguas extranjeras: diseñar con métodos y teorías
Almudena Fernández Fontecha
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, ISSN 1133-9829, Nº 50, 2009, págs. 78-85
The Teachability Of Pragmatics In SLA: Friends¿ Humour Through Grice
Beatriz Martínez Fernández, Almudena Fernández Fontecha
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 10, 2008, págs. 31-43
"Information and Comunication Technologies: a new profile for the L2 teacher"
Almudena Fernández Fontecha
Cauce: Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas, ISSN-e 2603-8560, ISSN 0212-0410, Nº 30, 2007, págs. 57-73
Computer assisted focus on form to minimise lexical errors in young learners
María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha, Soraya Moreno Espinosa
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, ISSN 1130-7021, ISSN-e 1989-0796, Nº 16, 2006, págs. 3-16
The design of ICT materials for L2 teaching: state of the art
Almudena Fernández Fontecha
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 17, 2006, págs. 333-344
Differences in the Written Production of Young Spanish and German Learners: Evidence from Lexical Errors in a Composition
María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha, Soraya Moreno Espinosa
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 14, 2005, pág. 5
Responding to different composition topics: a quantitative analysis of lexical error production
María del Pilar Agustín Llach, Soraya Moreno Espinosa, Almudena Fernández Fontecha
Glosas didácticas: revista electrónica internacional de didáctica de las lengua y sus culturas, ISSN-e 1576-7809, Nº. 13, 2005
Applying the famework for second language vocabulary assessment to WordsmithTools
Soraya Moreno Espinosa, Almudena Fernández Fontecha, María del Pilar Agustín Llach
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 16, 2005 (Ejemplar dedicado a: XX Encuentro de la Asociación de Jóvenes Lingüistas), págs. 803-811
Almudena Fernández Fontecha, Rosa María Jiménez Catalán
Journal of pragmatics, ISSN 0378-2166, Vol. 35, Nº 5, 2003, págs. 771-797
La enseñanza explícita de los temas transversales a través de la clase de lengua extranjera
Almudena Fernández Fontecha
Aula abierta, ISSN 0210-2773, Nº 78, 2001, págs. 113-128
Almudena Fernández Fontecha
Contextos educativos: Revista de educación, ISSN 1575-023X, Nº 4, 2001 (Ejemplar dedicado a: Desarrollo cognitivo y educación), págs. 217-239
Eduki bidezko bigarren hizkuntzen irakaskuntza: materialen garapenerako markoa
Almudena Fernández Fontecha, Iñaki Ugalde
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria, ISSN-e 2530-3287, ISSN 1136-5714, Año 19, Nº. 48, 2001, págs. 16-25
María del Pilar Agustín Llach, Andrés Canga Alonso, Daniela Cifone Ponte, Almudena Fernández Fontecha, Alejandra Montero Saiz Aja, Nuria Cabello Andrés
Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes / coord. por Ángela de Felipe Esteban, Silvia de Pedro Martínez, Adriana Díez Gómez del Casal, Andrea Gutiérrez García, Esther Ortega Muñoz, Alicia Pérez de Albéniz Iturriaga, Alfonso Argimiro Pérez Esteban, 2023, ISBN 978-84-09-53571-2, pág. 5
El portfolio como una herramienta de autoevaluación y reflexión en contextos AICLE
Andrés Canga Alonso, Almudena Fernández Fontecha
Teaching approaches to CLIL = Propuestas docentes en AICLE / coord. por Ruth Breeze, Felipe Jiménez Berrio, Carmen Llamas Saiz, Concepción Martínez Pasamar, Cristina Tabernero Sala, 2012, ISBN 978-84-8081-339-6, págs. 37-48
First Steps of CLIL in a Spanish Monolingual Community: The Case of La Rioja
Almudena Fernández Fontecha
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe, 2010, ISBN 978-1-4438-1857-5, págs. 79-94
Gender and Motivation in EFL Vocabulary Production
Almudena Fernández Fontecha
Gender perspectives on vocabulary in foreign and second languages / coord. por Rosa María Jiménez Catalán, 2010, ISBN 978-0-230-23262-4, págs. 93-116
Spanish CLIL: Research and Official Actions
Almudena Fernández Fontecha
Content and language integrated learning: evidence from research in Europe / Rosa María Jiménez Catalán (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.), 2009, ISBN 978-1-84769-161-3, págs. 3-21
Lexical errors in the written production of young ESL beginner learners: sex differences
María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha, Soraya Moreno Espinosa
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 35-42
LEX30 and P_LEX: Two Electronic Vocabulary Assessing Instruments for EFL/ESL Teachers 1
Soraya Moreno Espinosa, María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005 / coord. por Marta Genís Pedra, Elena Orduna Nocito, David García-Ramos Gallego, 2005, ISBN 978-84-88957-54-2, págs. 308-318
Coeducación a través de la clase de inglés: un ejemplo práctico del tratamiento explícito del tema transversal en el sistema educativo español
Almudena Fernández Fontecha
Género, sexo, discurso / coord. por Ana María Vigara Tauste, Rosa María Jiménez Catalán, 2002, ISBN 84-8483-036-5, págs. 103-132
Reseña de Rubio, F. ed.: 2007. "Self Esteem and Foreign Language Learning"
Almudena Fernández Fontecha (res.)
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 20, 2007, págs. 221-226
Es reseña de:
Self-esteem and foreign language learning
Newcastle, UK : Cambridge Scholars Pub., 2007.. ISBN 978-1-84718-215-9
Clil in spanish education: proposal of a framework for implementing a technology-enhanced model of content and language integrated learning
Almudena Fernández Fontecha
Tesis doctoral dirigida por Rosa María Jiménez Catalán (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2008).
Multimodal analysis of instructional materials and vocabulary learning in EFL and CLIL instruction
Tesis doctoral dirigida por Rosa María Jiménez Catalán (dir. tes.), Almudena Fernández Fontecha (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2022).
Tesis doctoral dirigida por Rosa María Jiménez Catalán (dir. tes.), Almudena Fernández Fontecha (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2022).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados