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Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
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Teaching critical literacy in the classroom: A comparison of CLIL and EFL across contexts
Yolanda Ruiz de Zarobe, Alba Gutiérrez
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 21, 2024, págs. 97-128
Content and language integration in higher education: instructional practices and teacher development
Yolanda Ruiz de Zarobe, Roy Lyster
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 21, Nº. 5, 2018 (Ejemplar dedicado a: Content and Language Integration in Higher Education: Instructional Practices and Teacher Development), págs. 523-526
Introduction: instructional practices and teacher development in CLIL and immersion school settings
Roy Lyster, Yolanda Ruiz de Zarobe
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 21, Nº. 3, 2018, págs. 273-274
Learning strategies in CLIL classrooms: how does strategy instruction affect reading competence over time?
Yolanda Ruiz de Zarobe, Victoria Zenotz Iragi
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 21, Nº. 3, 2018, págs. 319-331
Improving reading strategy knowledge in young children: what self-report questionnaires can reveal
Yolanda Ruiz de Zarobe
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 17, 2017, págs. 15-45
Commentary on Yoxsimer Paulsrud dissertation summary
Yolanda Ruiz de Zarobe
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 4, Nº. 1, 2016, págs. 129-133
New perspectives on multilingualism and L2 acquisition: an introduction
Leyre Ruiz de Zarobe, Yolanda Ruiz de Zarobe
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 12, Nº. 4, 2015 (Ejemplar dedicado a: Multilingualism and L2 acquisition: new perspectives on current research), págs. 393-403
Yolanda Ruiz de Zarobe, Do Coyle
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 12, Nº. 4, 2015 (Ejemplar dedicado a: Multilingualism and L2 acquisition: new perspectives on current research), págs. 471-493
CLIL implementation: from policy-makers to individual initiatives
Yolanda Ruiz de Zarobe
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 16, Nº. 3, 2013 (Ejemplar dedicado a: Content and Language Integrated Learning: Language Policy and Pedagogical Practice), págs. 231-243
Del aprendizaje tradicional al enfoque integrado de lenguas en estadios adquisitivos avanzados
Yolanda Ruiz de Zarobe
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 35, 2012, págs. 95-100
AICLE a través de las lenguas: resultados de la investigación en dos comunidades bilingües
Yolanda Ruiz de Zarobe, María Luz Celaya Villanueva
Education in the knowledge society (EKS), ISSN 1138-9737, ISSN-e 2444-8729, Vol. 12, Nº. 3, 2011 (Ejemplar dedicado a: Sociedad de la información, lenguas minoritarias y educación en bilingüismo), págs. 200-214
Proceso adquisitivo y edad: aportaciones sobre las destrezas orales en inglés como lengua extranjera
Yolanda Ruiz de Zarobe
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 159, 2010, págs. 79-87
Age and Third Language Production: A Longitudinal Study
Yolanda Ruiz de Zarobe
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 2, Nº. 2, 2005, págs. 105-112
Edad y competencia oral en la adquisición del inglés como tercera lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 143-144, 2004, págs. 121-132
La cortesía verbal en inglés: Implicaciones en el acto de habla de la oferta
Yolanda Ruiz de Zarobe
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 12, 2000, págs. 61-72
El parámetro pro-drop y la adquisición del inglés como segunda lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 119-120, 1998, págs. 49-63
Comportamiento de los pronombres expletivos en inglés: aspectos contrastivos entre la primera y la segunda lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
Cuadernos de investigación filológica, ISSN 0211-0547, Nº 23-24, 1997-1998, págs. 7-15
Aprendizaje autónomo en la adquisición de segundas lenguas
Yolanda Ruiz de Zarobe
Didáctica. Lengua y literatura, ISSN-e 1988-2548, ISSN 1130-0531, Nº 9, 1997, págs. 183-194
El aspecto verbal imperfectivo: análisis comparativo entre el Inglés y el Francés
Leyre Ruiz de Zarobe, Yolanda Ruiz de Zarobe
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 10, 1994-1995, págs. 213-220
Training CLIL Students to be Strategic Readers: Is Motivation Important?
Alba Gutiérrez Martínez, Yolanda Ruiz de Zarobe
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes / Ana Cristina Lahuerta Martínez (ed. lit.), Antonio José Jiménez Muñoz (ed. lit.), 2019, ISBN 9783034335225, págs. 47-72
La lectura en el Aprendizaje Integrado de Contenidos en Lengua Extranjera
Yolanda Ruiz de Zarobe
La lectura en lengua extranjera / coord. por Yolanda Ruiz de Zarobe, Leyre Ruiz de Zarobe, 2019, ISBN 978-84-17667-59-7, págs. 220-244
Lexical availability as an L3 BY BILINGUAL Spanish-Basque Speakers in the US
Argiñe Gonzalez Garcia, Yolanda Ruiz de Zarobe
Exploring the lexicon of bilingual and plurilingual learners: lexical availability and vocabulary acquisition, 2018, ISBN 978-84-09-05164-9, pág. 39
Introduction: The emergence of CLIL in Spain: an educational challenge
Yolanda Ruiz de Zarobe, David Lasagabaster Herrarte
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe, 2010, ISBN 978-1-4438-1857-5, pág. 1
CLIL in a Bilingual Community: The Basque Autonomous Community
Yolanda Ruiz de Zarobe, David Lasagabaster Herrarte
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe, 2010, ISBN 978-1-4438-1857-5, págs. 12-29
Ways Forward in CLIL: Provision Issues and Future Planning
David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe, 2010, ISBN 978-1-4438-1857-5, págs. 278-295
The Receptive Vocabulary of EFL Learners in Two Instructional Contexts: CLIL versus non-CLIL Instruction
Rosa María Jiménez Catalán, Yolanda Ruiz de Zarobe
Content and language integrated learning: evidence from research in Europe / Rosa María Jiménez Catalán (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.), 2009, ISBN 978-1-84769-161-3, págs. 81-92
Aprendizaje integrado de contenidos curriculares en inglés lengua extranjera: diferencias con el aprendizaje del inglés como asignatura
Yolanda Ruiz de Zarobe
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 413-419
Perspectiva longitudinal de la edad en producción escrita
Yolanda Ruiz de Zarobe
Bilingual socialization and bilingual language acquisition: proceedings from the Second International Symposium on Bilingualism : (University of Vigo, Galicia-Spain, October 23-26, 2002) / Anxo M. Lorenzo Suárez (aut.), Fernando Ramallo Fernández (aut.), Xoán Paulo Rodríguez Yáñez (aut.), 2005, ISBN 84-8158-280-8, págs. 333-341
Edad y tipología pronominal en la adquisición del inglés como tercera lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume / coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez, 2003, ISBN 84-9750-257-4, págs. 417-428
El factor de la edad en la adquisición de los sujetos pronominales en inglés como tercera persona
Yolanda Ruiz de Zarobe
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 163
Yolanda Ruiz de Zarobe
Actas del XXI Congreso Internacional de A.E.D.E.A.N.: (Asociación Española de estudios Anglonorteamericanos). Sevilla, 18, 19, 20 diciembre 1997, 1999, ISBN 84-472-0489-8, págs. 567-576
Influencia de la gramática universal en la adquisición de los pronombres expletivos ingleses
Yolanda Ruiz de Zarobe
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 115-120
Yolanda Ruiz de Zarobe
Didáctica de la lengua y la literatura para una sociedad plurilingüe del siglo XXI: IV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Barcelona, 27, 28, 29 de noviembre de 1996 / coord. por Antonio Mendoza Fillola, Celia Romea Castro, Francisco José Cantero Serena, 1997, ISBN 84-475-1735-7, págs. 545-550
Enseñar hoy una lengua extranjera
Leyre Ruiz de Zarobe (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.)
Portal Editions, 2013. ISBN 9788494197116
Ha sido reseñado en:
Enseñar hoy una lengua extranjera
Susana Pastor Cesteros (res.)
MarcoELE: Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera, ISSN-e 1885-2211, Nº. 20, 2015
Isabel López Cirugeda (res.)
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 38, Nº 1, 2016, págs. 223-227
Speech acts and politeness across languages and cultures
Leyre Ruiz de Zarobe, Yolanda Ruiz de Zarobe
Peter Lang, 2012. ISBN 978-3-0343-0611-9
La lectura en lengua extranjera
Yolanda Ruiz de Zarobe, Leyre Ruiz de Zarobe
Portal Education, 2011. ISBN 978-84-939243-3-1
Content and language integrated learning: evidence from research in Europe
Rosa María Jiménez Catalán (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.)
Multilingual Matters, 2009. ISBN 978-1-84769-161-3
La actuación del parámetro pro-drop en la adquisición del inglés como segunda lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
Leioa : Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco, 1998. ISBN 84-7585-983-6
La actuación del parámetro pro-drop en la adquisición del inglés como segunda lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
Leioa : Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, 1996. ISBN 84-7585-846-5
La actuación del parámetro pro-drop en la adquisición del inglés como segunda lengua
Yolanda Ruiz de Zarobe
Tesis doctoral dirigida por John Tynan Brennan (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (1995).
Tesis doctoral dirigida por Mercedes Querol Julián (dir. tes.), Yolanda Ruiz de Zarobe (codir. tes.). Universidad Internacional de La Rioja (2022).
Estrategias de lectura en inglés en alumnado AICLE e ILE de educación primaria: un estudio longitudinal
Tesis doctoral dirigida por Yolanda Ruiz de Zarobe (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2018).
Cross-linguistic influences in the phonetic and lexical component in English, Baque and Spanish: Contextual and individual factors in language acquisition and attrition.
Tesis doctoral dirigida por Yolanda Ruiz de Zarobe (dir. tes.), Maria Luisa Garcia Lecumberri (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2016).
Estrategias de lectura on-line en inglés como lengua extranjera
Tesis doctoral dirigida por Yolanda Ruiz de Zarobe (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2009).
Enseñar hoy una lengua extranjera
coord. por Leyre Ruiz de Zarobe, Yolanda Ruiz de Zarobe
Ediciones Octaedro, 2019. ISBN 9788417667580
La lectura en lengua extranjera
coord. por Yolanda Ruiz de Zarobe, Leyre Ruiz de Zarobe
Ediciones Octaedro, 2019. ISBN 978-84-17667-59-7
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training
coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe
Cambridge Scholars Publishing, 2010. ISBN 978-1-4438-1857-5
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