L’educació emocional és un moviment recent, on la paraula clau és emoció. Però des de quan s’utilitza aquesta paraula? Respondre a aquesta pregunta ens ajuda a comprendre millor l’educació emocional. A tal efecte fem una revisió a partir dels clàssics on s’utilitzava principalment thymos i pathos amb diferències entre elles, però que ambdues podrien encabir en el sentit actual d’emoció. A l’Edat Mitjana, en el marc del cristianisme, es parla sobre tot de les passions de l’ànima com a possible causa de pecat. D’aquesta manera, les emocions tenen una connotació negativa que encara està molt present en el nostre context; fins i tot a la Universitat i en la investigació científica. A partir del segle XVI es comença a utilitzar de forma molt incipient i per part de minories cultes la paraula emoció. Però hauran de passar segles fins que adopti el sentit que té actualment. Això no es produeix fins cap al 1820 en què l’emoció es concep com una paraula tècnica que farà possible la seva utilització en la investigació científica, principalment a partir de Charles Darwin, William James i molts d’altres ja en el segle XX. Podem dir, per tant, que la paraula emoció és molt més recent del que moltes persones podrien pensar.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados