Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Identidad cultural de la música y del color en la publicidad televisiva española. Propuestas para su incorporación al aula

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 53, 2017, págs. 45-66
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • El color i la música són dos elements fonamentals del discurs publicitari. En aquest article mostrem algunes eines metodològiques per analitzar les identitats culturals i ètniques de tres anuncis (Norit, Kelisto i Kellog s), extrets del «Estudi multimodal de la representació de la diversitat en la publicitat a Espanya» (MINECO: CSO2012-35771). Els resultats de lanàlisi permeten constatar que la publicitat audiovisual fa servir únicament elements sonors i cromàtics de la cultura occidental però no daltres cultures residents a Espanya, procedents dOrient, Àfrica, o Llatinoamèrica. Aquest tipus de conclusions es traslladen a laula per tal de dotar als futurs professionals del coneixement oportú per avançar en la representació de la diversitat sociocultural real en la publicitat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno