Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El aprendizaje de la técnica vocal: contribución de la metáfora y la imagen

    1. [1] Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

      Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

      Leioa, España

    2. [2] Universidad Pública de Navarra

      Universidad Pública de Navarra

      Pamplona, España

    3. [3] Conservatorio Profesional de Música "Francisco Escudero"
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 53, 2017, págs. 183-202
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’aprenentatge de la tècnica vocal es realitza de forma diferent a la resta d’instruments musicals, atès que l’instrument és el propi cos humà. La present investigació analitza l’ús de la metàfora i la imatge com a suport en el procés d’aprenentatge. La finalitat és comprovar que la creació i l’ús de determinats materials visuals i metàfores ajuden a docents i estudiants durant el procés d’ensenyament-aprenentatge del cant. Es realitzen entrevistes obertes a 30 estudiants de cant amb classificació vocal variada i formació en conservatoris de grau professional. Els resultats mostren que les imatges visuals recolzen les explicacions verbals i que conjuminen les idees aportades a través de les metàfores. Les representacions mentals creades a través de la informació tramesa per part del docent afecten de forma positiva la comunicació a l’aula de cant i millora la concentració.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno