This article is the first study on national level in an attempt to collect experiences among graduates of the International Baccalaureate Diploma Programme in Spanish public high schools. The three views referred in the title of this article respond to three approaches and collected data addressed to this approaches. In the current context of expansion of this Programme in Spanish schools (both public and private), it is pertinent to know what it means for former students who followed this curriculum, and what memories and personal experience they associate with the Programme in personal level, as well as academic and professional levels. After presenting the methodology and describing a sample participating in the study, results are presented according to the three perspectives (quantitative, qualitative and narrative) to which the collected data have been analyzed. Finally, we present some conclusions and lines of discussion opened in this study.
El presente artículo es el primer estudio a nivel nacional que trata de recoger las experiencias entre los graduados del Programa del Diploma de Bachillerato Internacional en institutos públicos españoles. Las tres miradas a que se refiere el título responden a los tres enfoques con que los datos recogidos son abordados. En el actual contexto de expansión de este programa entre la red de centros educativos españoles (tanto públicos como privados), parece pertinente conocer qué ha supuesto para los estudiantes haber realizado ese currículo, y qué recuerdo o huella reconocen que el mismo ha tenido en sus vidas, tanto a nivel personal como académico y profesional. Tras presentar la metodología y describir la muestra participante en el estudio, ofrecemos los resultados de acuerdo con las tres miradas (cuantitativa, cualitativa y narrativa) a que se han sometido los datos recogidos para, por último, terminar ofreciendo unas conclusiones y líneas de discusión a las que este estudio se abre.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados