Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resolució de problemes: creativitat i didàctica matemàtica

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 54, 2018, págs. 203-220
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Un currículum és una planificació educativa on es concreten les competències a assolir per viure en societat. La competència matemàtica (transdisciplinària) és una aptitud per trobar matemàtiques a la vida, elaborar raonaments fonamentats, usar tècniques per calcular, representar i interpretar dades disponibles, i aplicar estratègies de resolució de problemes (RP). Per potenciar el domini competencial matemàtic, cal que els docents sàpiguen identificar, interpretar, transcriure, transferir i avaluar els fets matemàtics. La RP és creativa, i crear és el nivell més alt d’objectius educatius. Els futurs mestres no estan interessats a crear problemes per afavorir un correcte aprenentatge de la RP perquè no saben adequar la dificultat a un nivell educatiu ni trobar un context familiar. Motivats per entendre i millorar l’aprenentatge del procés de RP, ens proposem l’estudi de la fase d’il·luminació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno