Margarida Llevadot González, Anna Pagès Santacana
Sovint les polítiques culturals i educatives han aïllat lart de leducació escolar i viceversa, generant barreres en el procés daprenentatge i la seva dimensió creativa. En aquests casos, lescola es convertia en receptora dactivitats estandarditzades amb poc marge de participació i aprenentatge per part dalumnes i mestres. No obstant això, els projectes reeixits, per la seva elevada col·laboració en àmbits educatius i artístics, shan caracteritzat per un lideratge dalta intensitat i creativitat capaç dimpulsar un projecte obert i flexible que pogués integrar-se en la pràctica escolar. Lobjectiu daquest estudi consisteix a analitzar la relació entre el món educatiu i lartístic (Arts Integration) a partir del punt de vista de quatre impulsors de projectes clau considerats «bones pràctiques» pel seu entorn escolar i institucional. Es tracta danalitzar el seu discurs sobre com es va forjar la idea inicial, com han mantingut viva la inspiració creativa del projecte i de quina manera han organitzat i coordinat de manera sostenible i eficaç el treball en equip amb persones procedents de mons diferents. Aquest estudi ens aportarà algunes indicacions vàlides per evitar laïllament interinstitucional i per fomentar bones pràctiques dintegració de lart en educació.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados