En este artículo se describe el impacto de unas intervenciones didácticas motivacionales en el proceso y el output de la escritura de textos descriptivos en español como lengua extranjera por estudiantes neerlandófonos del 3er año de Grado de la formación de Lingüística Aplicada en la universidad flamenca KU Leuven. Los textos producidos los grupos de aprendices tanto consecutivos como simultáneos se almacenaron y analizaron en la aplicación del corpus de aprendices Aprescrilov. Los resultados de las pruebas cuantitativas y cualitativas muestran un impacto significativo en el proceso (motivación) y output (riqueza léxica y estilo dinámico) de la escritura de los textos descriptivos.
In this article we describe the impact of motivational didactic interventions on the process and the output of writing descriptive texts in Spanish as a Foreign Language by Dutch speaking students of the 3 rd Bachelor year of the Applied Linguistics curriculum at the Flemish KU Leuven university.
The texts were stored and analysed in the Aprescrilov learner corpus application. The didactic intervention was tested in a pretest – test – posttest setting, both with consecutive and with simultaneous groups: the results of the year 2006 - 2007 (without in tervention) were compared with the ones of 2007 - 2008 (with intervention), as well as the results of two groups in 2011 - 2012 (experimental versus control group). The results of quantitative and qualitative tests show an important impact on both process (mot ivation , enjoyment and perceived improvement ) and output (lexical richness and dynamic style) of the writing of the descriptive texts.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados