Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resoldre problemes per aprendre a fer ciències

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 13, 2018, págs. 45-62
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Problem-solving as a way of learning how to do science
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Es considera que el motor que impulsa la creació de coneixement científic, així com la seva evolució al llarg de la història, és la resolució de problemes. En aquest article considerem que també pot generar coneixement científic als centres d’ensenyament (escoles i universitats), sempre que els problemes es dissenyin amb la finalitat de fer ciència a l’escola i esdevinguin problemes per aprendre a fer ciències. A més, també reflexionem sobre com dissenyar-los i aplicar-los a les classes. La perspectiva que proposem és històrica, perquè tenim en compte els anys d’escolaritat com un camí que ha de recórrer l’alumne amb els seus professors i companys, al llarg del qual va adquirint expertesa en les matèries/disciplines i confiança en la seva capacitat de comprendre el món que l’envolta. Així com el coneixement científic canvia en relació amb els problemes que resol, també l’alumne viu la seva pròpia història de la ciència, en el seu context i amb la seva capacitat de comunicació i simbolització.Paraules clau: Fer ciència, dissenyar problemes, coneixement, història, competències, escolaritat.

    • English

      It is assumed that the engine driving the creation of scientific knowledge and its evolution through history is the way that humans solve problems. In this paper, we postulate that problems can also generate scientific knowledge ineducational institutions as long as they are designed for “doing science at school” and as problems for learning to do science. We also reflect on how to design and apply problems to classes. We propose a historical perspective because we contemplate schooling as a path that the student must travel with teachers and colleagues. Along the way, students acquire expertise in matters and disciplines as well as confidence in their ability to understand the world around them. Likewise, scientific knowledge changes in relation to the solved problems and students may experience their own history of science in their own context and with their own capacity of communication and of symbolisation.Keywords: Doing science, problem design, knowledge, history, competences, schooling.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno