El curs acadèmic 2017-2018 els alumnes del Màster en Comunicació i Mediació Cultural participaren en la creació d’un programa de ràdio en directe. En aquest programa entrevistaren molt diverses personalitats de la cultura valenciana. Per tancar el programa, l’entrevistador omplia un qüestionari del tipus «Què portaria a una illa deserta?» o «Quina és la vostra paraula favorita?». Es tracta de preguntes diferents de la resta de l’entrevista, però d’alguna manera semblen pertànyer al gènere de l’entrevista. En aquest article s’explica com un joc de sala anglés s’ha convertit en un subgènere de l’entrevista. En primer lloc, situarem l’entrevista en el mapa dels gèneres periodístics i en revisarem els orígens. A continuació, parlarem de l’evolució del qüestionari Proust i la seua aplicació en entrevistes literàries en diferents mitjans com la premsa i la televisió. A més, veurem les noves aplicacions dels qüestionaris que hem conegut al segle XXI. Pel que fa a la ràdio, presentarem la pràctica periodística d’entrevistar representants de la cultura valenciana en directe al programa de ràdio Café Gadea. Ens centrarem en qüestionaris d’inspiració proustiana realitzats en entrevistes amb els clients i en comentarem les respostes. Per concloure, indicarem les conclusions extretes d’aquest estudi i pràctica acadèmica.
In the academic year 2017-2018 the students of the Master of Communication and Cultural Mediation have participated in the creation of a live radio program. In this program we have interviewed different personalities from the Valencian culture. To close the program, as is usually done, the interviewer fills in a questionnaire of the type «What would you take to a deserted island?» or «What is your favorite word?». These are different questions from the rest of the interview but somehow they seem to belong to the interview genre. This article explains how an English hall game has become a subgenre of the interview. First of all, we will situate the interview on the genre map and review its origins. Next, we will discuss the evolution of the Proust Questionnaire and its application in literary interviews in different media such as press and television. In addition, we will see the new applications of questionnaires that we have known in the 21st century. With regard to the radio, we will present the journalistic practice of interviewing representatives of the Valencian culture live on the radio program Café Gadea. We will focus on questionnaires of Proustian inspiration made in interviews with guests and comment on their answers. To conclude, we will indicate the conclusions drawn from this study and academic practice.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados